2021.10.06. 15:50
Megújul a 106-os vonal, de marad az Uzsgyi
A felújítás kiszámíthatóbb vonatközlekedést, stabilabb menetrendet eredményez.
Forrás: Nagyné Kelemen Mónika
Több szakaszon cserélik a vasbetonaljakat, a síneket, illetve nagygépes vágányszabályozást is végeznek jövőre a 106-os (Debrecen–Sáránd–Nagykereki) vasútvonalon. A MÁV kommunikációs igazgatóságától megtudtuk, tavasszal éjszakai vonatok szállítják majd az alapanyagokat a korszerűsítéshez. Mint írják, a munkálatok célja a pályatest műszaki állapotának javítása, a sebességkorlátozások megszüntetése.
Ezáltal kiszámíthatóbb vonatközlekedés, stabilabb menetrendi szolgáltatás biztosítható.
A felújítások a Debrecen és Konyár közötti egyes szakaszokat, valamint a Kismarja–Nagykereki vonalszakaszt érintik majd. Ezeken összesen több mint 15 ezer vasbetonaljat és sínt cserélnek, míg nagygépes vágányszabályozást több mint 30 kilométeren végeznek majd. Sárándnál, a Bagosi úti vasúti átjárót korszerű gumielemes átjáróvá alakítják. A MÁV közlése szerint, 2022. március 2. és május 26. között heti egy alkalommal éjszakai tehervonatok szállítják majd az építési anyagokat. A munkálatok miatti menetrendváltozásokat honlapjukon és a sajtón keresztül fogják közölni.
Nagyváradig is mehet
A kommunikációs igazgatóság tájékoztatott arról is, hogy jelenleg kormányzati hatáskörben készül megvalósíthatósági tanulmány a vonal Nagyváradig való meghosszabbítására. – A korábban már létezett, a trianoni békeszerződés által kettévágott vonal visszaépítése fontos gazdasági és társadalmi előnyökkel járhat a környéken élők számára – hangsúlyozták. A régebben itt közlekedő Desiro motorvonatokat a Dunántúlra helyezték az InterRégió vonatokhoz. Visszahelyezésük nincs napirenden a társaságnál.
Bekecs Sándor