A gördülékenyebb tanévkezdéséért

2021.08.31. 16:01

Vadonatúj kanyarodósáv mérsékelheti a Böszörményi úti torlódásokat

Átadták a Böszörményi út és a Békessy Béla utcai csomópont új kanyarodósávját kedden.

Fotó: Kiss Annamarie

A sajtóeseményen Papp László, Debrecen polgármestere elmondta, kiemelt célkitűzés volt, hogy tanévkezdésre a lehető legtöbb közlekedésfejlesztési beruházást befejezzék Debrecenben.

„A nagyfelületű aszfaltozásokat 630 millió forint keretösszeggel a kivitelezők elvégezték az iskolakezdésre”

– jegyezte meg a polgármester, majd az átadott fejlesztés jelentőségét részletezte. Emlékeztetett, hogy a város frekventált csomópontjainak átépítése a Mikepércsi út – Leiningen utcai kanyarodósáv létesítésével vette kezdetét, amelyet a Vágóhíd – Hajnal utcai követett, a harmadik ilyen átépítés a Böszörményi út és a Békessy Béla utca találkozásánál jött létre, amely jelentősen növeli a városból kifelé tartó forgalom áteresztőképességét.

Papp László emellett hozzátette, hogy a beruházások nem értek még véget, hiszen a Bem tér-Füredi út-Nyíl utca csomópont átépítése folyamatban van, a Bethlen utca és Egyetem sugárút teljes átépítését pedig ehhez igazítva, időben eltolva valósítják meg; hozzátéve, hogy a közműkiváltások ezen a szakaszon még az ősszel elkezdődnek.

- Kétfajta városvezetési felfogást lehet megkülönböztetni a közlekedésfejlesztés esetében, az egyik együtt él a várossal, és megpróbál olyan intézkedéseket hozni, ami segíti ezek megoldását, a másik ezzel szemben átgondolatlan beavatkozással ront a meglévő közlekedési helyzeten. Az elsőre Debrecen kiváló példa, utóbbira a fővárost lehet említeni – ezt már Kósa Lajos országgyűlési képviselő osztotta meg. A képviselő rámutatott, hogy bár a város életében nem tűnik az átadott beruházás nagynak, a jelentősége mégis kiemelt, hiszen a Böszörményi út torlódásának mérséklését segíti az átadott kanyarodósáv. Kósa emellett megosztotta azokat az elképzeléseket is, amelyek tovább javíthatnák a Böszörményi út forgalmát. Az egyik ilyen problémás szakasz szerinte a Menyhárt tér és a József Attila utcánál található kereszteződés, ahol az egyik sávban rendszeresen megakad a zöldhullám, a másik ilyen pont a Branyiszkó utcánál található kiegészítőlámpás kereszteződés, ahol szintén jellemzőek a torlódások.

„Ezek megszüntetésén akár jelzőlámpás, akár forgalomszervezési eszközzel, de dolgozni kell”

– jegyezte meg.

Dampf Nándor, a NIF Zrt. projektvezetője a fejlesztés technikai elemeit részletezte, elmondta, hogy nettó 115 millió forintból épült a 80 méter hosszú kanyarodósáv, valamint egy 90 méteres gyorsítósáv, illetve az ehhez tartozó kerékpárút és járdakorrekció. Az átépítés során 300 köbméter aszfaltot, és 600 méter szegélyt használtak fel.

Matey István

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a haon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában