2021.08.31. 16:01
Vadonatúj kanyarodósáv mérsékelheti a Böszörményi úti torlódásokat
Átadták a Böszörményi út és a Békessy Béla utcai csomópont új kanyarodósávját kedden.
Fotó: Kiss Annamarie
A sajtóeseményen Papp László, Debrecen polgármestere elmondta, kiemelt célkitűzés volt, hogy tanévkezdésre a lehető legtöbb közlekedésfejlesztési beruházást befejezzék Debrecenben.
„A nagyfelületű aszfaltozásokat 630 millió forint keretösszeggel a kivitelezők elvégezték az iskolakezdésre”
– jegyezte meg a polgármester, majd az átadott fejlesztés jelentőségét részletezte. Emlékeztetett, hogy a város frekventált csomópontjainak átépítése a Mikepércsi út – Leiningen utcai kanyarodósáv létesítésével vette kezdetét, amelyet a Vágóhíd – Hajnal utcai követett, a harmadik ilyen átépítés a Böszörményi út és a Békessy Béla utca találkozásánál jött létre, amely jelentősen növeli a városból kifelé tartó forgalom áteresztőképességét.
Átadták a Böszörményi út és a Békessy Béla utcai csomópont új kanyarodósávját
Papp László emellett hozzátette, hogy a beruházások nem értek még véget, hiszen a Bem tér-Füredi út-Nyíl utca csomópont átépítése folyamatban van, a Bethlen utca és Egyetem sugárút teljes átépítését pedig ehhez igazítva, időben eltolva valósítják meg; hozzátéve, hogy a közműkiváltások ezen a szakaszon még az ősszel elkezdődnek.
- Kétfajta városvezetési felfogást lehet megkülönböztetni a közlekedésfejlesztés esetében, az egyik együtt él a várossal, és megpróbál olyan intézkedéseket hozni, ami segíti ezek megoldását, a másik ezzel szemben átgondolatlan beavatkozással ront a meglévő közlekedési helyzeten. Az elsőre Debrecen kiváló példa, utóbbira a fővárost lehet említeni – ezt már Kósa Lajos országgyűlési képviselő osztotta meg. A képviselő rámutatott, hogy bár a város életében nem tűnik az átadott beruházás nagynak, a jelentősége mégis kiemelt, hiszen a Böszörményi út torlódásának mérséklését segíti az átadott kanyarodósáv. Kósa emellett megosztotta azokat az elképzeléseket is, amelyek tovább javíthatnák a Böszörményi út forgalmát. Az egyik ilyen problémás szakasz szerinte a Menyhárt tér és a József Attila utcánál található kereszteződés, ahol az egyik sávban rendszeresen megakad a zöldhullám, a másik ilyen pont a Branyiszkó utcánál található kiegészítőlámpás kereszteződés, ahol szintén jellemzőek a torlódások.
„Ezek megszüntetésén akár jelzőlámpás, akár forgalomszervezési eszközzel, de dolgozni kell”
– jegyezte meg.
Dampf Nándor, a NIF Zrt. projektvezetője a fejlesztés technikai elemeit részletezte, elmondta, hogy nettó 115 millió forintból épült a 80 méter hosszú kanyarodósáv, valamint egy 90 méteres gyorsítósáv, illetve az ehhez tartozó kerékpárút és járdakorrekció. Az átépítés során 300 köbméter aszfaltot, és 600 méter szegélyt használtak fel.
Matey István