Két irányból is építhetik

2020.12.23. 16:12

Belátható időben az M4 új szakasza; alapkőletétel 2022-ben lehet

Jó ütemben haladnak az előkészítési munkálatok.

A várt ütemben halad az M4 es út építése Abony ésTörökszentmiklós között, ahol ezekben a napokban Tiszapüspökinél a hídszerkezet tolását végzik.

Fotó: MW-archív

Erről tájékoztatta a Naplót Bodó Sándor államtitkár, a körzet országgyűlési képviselője, akitől azt kérdeztük, hogy Karcag város nyomvonal módosítási indítványa nem befolyásolja-e hátrányosan a hajdú-bihari szakasz építését. A politikus leszögezte: emiatt nem csúszhat a gyorsforgalmi út építése, mivel az az eredeti terveknek megfelelően szakaszolva épül. Arról is beszélt, hogy bármelyik nyomvonalon épül is az M4 szóban forgó része, mindkettő esetében ugyanaz a csatlakozási pont a püspökladányi, azaz a hajdú-bihari szakasz kezdetéhez. – Az alapkövet 2022-ben tehetik le, majd a közlekedésért felelős államtitkárságtól kapott információ szerint annak sem műszakilag, sem technikailag nincs akadálya, hogy két irányból kezdődjön az M4 Püspökladány és Törökszentmiklós közötti szakaszának építése. Arra is látok esélyt, hogy az átadás a Püspökladány-Berettyóújfalu résszel közel egy időben legyen – mondta Bodó Sándor.

Fotó: MW-archív

Időpont még nincs

– Részükről logikusnak tűnik a felvetés, ám ez a gyorsforgalmi azon részének az újratervezését jelentheti, ami körülbelül egy évet jelent – válaszolta a Naplónak Bodó Sándor, majd hozzátette, hogy ez nem befolyásolja a kivitelezés ütemét, mivel szakaszolva készül az M4. Kérdésünkre, hogy mikorra várható a gyorsforgalmi átadása, még nem tudott választ adni a politikus. Arról azonban beszélt, hogy fel kell gyorsítani az M4 Püspökladány-Berettyóújfalu közötti szakaszának építését, és ugyanakkor vagy közel egy időben átadni a Püspökladány-Törökszentmiklós gyorsforgalmi résszel. – Ez az út végre elvezethetné a Romániából érkező vagy oda tartó kamionforgalmat, az M35-ös ugyanis nem váltotta be ezt a reményt. A teheráru-fuvarozóknak az több tíz kilométer kerülőt jelent – tette hozzá Bodó Sándor.

A jelenlegi tervek szerint az M4-es gyorsforgalmi út Püspökladánytól délre halad el, majd ezt követően észak felé kanyarodik, és a 42-es főút – sárrétudvari út elágazás közelében épülne meg a Püspökladány, Sárrétudvari és Báránd felé lehajtást jelentő csomópont.

KZS

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a haon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában