2020.04.27. 11:42
Kinek az érdeke (nem) sérül?
A koronavírus-járvány nemcsak a gazdaságot, az egészségügyet, az ítélőképességünket és a józan eszünket teszi próbára, hanem az oktatási rendszerünket is.
Az érettségik, a szakvizsgák, államvizsgák és a hónapok óta működő órarendek is megborultak a távoktatásban, szülők felügyelik napközben iskolás gyerekeik munkáját. A kréta szóról ma már nem az írószerre asszociálnak az anyukák, hanem elgondolnak, feltöltötték-e a házi feladatot.
Többször hallottam már iskolaigazgatóktól, pedagógusoktól, hogy ebben a helyzetben nincs jó döntés. A nagyon rosszat és a kevésbé rosszat lehet csak elkerülni, azonban érdeksérelmek minden bizonnyal lesznek ezekben a zavaros időkben.
De kinek az érdeke sérül? Az érettségizőé, aki szóban jobban kommunikál, most mégis csak írásban adhat számot a tudásáról? A felvételizőé, aki maximum online tud nyelvvizsgázni, pedig szüksége van a pluszpontra, hogy bekerülhessen az egyetemre? Vagy a középiskolásé, aki egy évig készült az előrehozott érettségire, de le kell mondania róla? Esetleg azoké, akik úgy kaptak diplomát évekkel ezelőtt, hogy letettek egy vagy akár két nyelvvizsgát, időt, energiát és pénzt fektetve bele? Az ő papírjuk is ugyanannyit ér majd, mint azoké, akik mentességet kaptak, s mondjuk 8 évvel a záróvizsga után át is veszik az oklevelet?
Ember legyen a talpán, aki megérti mindegyik oldal igazát! A megoldásra kell törekedni, egy legkevésbé fertőzött, arany középút megtalálására.
Kiss Dóra