hegyvidéki utazás

2019.12.05. 20:00

Karácsony Zakopanéban

„Elvarázsolt” kunyhó, a kandalló melege, sípályák, amelyek Lengyelországban várnak.

Fotó: Bánhegyi Kata

Az elmúlt napokban az igazi tél megyénkben is megmutatta magát, a december beköszöntével az idei első havazásnak örülhettek a hófehér táj szerelmesei. Sokan nem bízzák a véletlenre a havazás kérdését, elutaznak „közeli” országokba, városokba, ahol nagyobb a valószínűsége annak, hogy hófödte tájak ölelésében tölthetik meghitten a szeretetben gazdag ünnepet.

Elképesztő panoráma

Bánhegyi Kata tavaly Zakopanéban ünnepelt a családjával, december 22-én elutaztak Lengyelország déli határára, hogy megvalósítsák álmaikat: hegyaljai kunyhóban, kandalló mellett, forralt bort szürcsölve köszönthessék a karácsonyt. – Télen-nyáron közkedvelt úti cél a térség, hiszen csodálatos látványt nyújt a vidék, hegyek, hegyvonulatok határolják, a Gubalówka-hegy, valamint a Tátra veszi körbe, amelyek a téli időszakban varázslatossá teszik az övezetet. Autóval indultunk útnak: a két gyermekemmel, az édesanyámmal, illetve a férjemmel fedeztük fel Zakopanét. Körülbelül 400 kilométerre van tőlünk, bő 5 óra alatt levezetett a férjem, szóval azoknak, akik szeretnek utazni, biztonságosan vezetnek, bátran merem ajánlani – kezdte az élménybeszámolót.

Fotó: Bánhegyi Kata

Nagyon sok turista keresi fel Zakopanét és környékét, azonban nem elsősorban a múzeumok, emlékművek miatt: nyáron inkább a túrázásé, míg télen a téli sportoké a főszerep. – Az elmúlt években voltunk már a gyerekekkel Ausztriában, Szlovákiában, ahol megismerkedhettek a síeléssel, szánkózással, így persze nem volt kérdés, hogy Zakopanéban is kipróbálják: mennyire is tapad a hó! Nagyon sok sípálya van a környéken, jobbnál jobbak, de azért érdemes utánanézni, hol „parkoljunk le”, főleg akkor, ha gyerekkel vagyunk. Családommal a Gubalówka pályát választottuk, közvetlenül Zakopanéból indul a sikló, a felvonó néhány perc alatt szállítja fel a turistákat a majdnem 1200 méter magas hegyre, ahonnan fantasztikus a kilátás. Zakopane és a Tátra magaslatból is bámulatos, ha nem gyerekekkel jöttünk volna, akkor talán még a túraútvonal egyikén mentünk volna fel a hegyre, biztosan nagyon szép az élővilág és a táj útközben is – mondta.

Ízletes húsok, vajsör

– Rengeteg szállás található a térségben, mi kifejezetten olyan „kunyhót” akartunk, ami a gyerekek fantáziájában él. Leírhatatlan volt a fiúk öröme, amikor benyithattak az „elvarázsolt” házikó ajtaján, talán édesanyámmal és a férjemmel újra gyerekek lehettünk, teljesen átszellemültünk – hangsúlyozta.

A debreceni család december 28-án utazott vissza, a karácsonyt kint töltötték, és elmondásuk szerint minden percét megérte, érdemes volt elutazni. Sok-sok fogadó, kocsma, étterem áll rendelkezésükre a látogatóknak, hogy megízlelhessék a helyi ízeket, megkóstolják a helyi vajsört, az ízletes sajtokat, valamint az ellenállhatatlan húsokat, melyek zöme grilltűzhelyen készül.