Helyi közélet

2017.10.01. 20:06

„Minden érzést magamban kerestem”

Debrecen - Élete első főszerepében ovációval fogadta a Bartók Plusz Operafesztivál közönsége. Interjú Nagy Kíra operaénekessel.

Debrecen - Élete első főszerepében ovációval fogadta a Bartók Plusz Operafesztivál közönsége. Interjú Nagy Kíra operaénekessel.

A Csokonai Színház Énekkarának tagja még egyetemi tanulmányait végzi, s hálás volt, hogy kiválasztották Coretta szerepére Ittzés Tamás darabjában, A Lutherekben. A valóra vált és a még magára várató álmáról is mesélt.

Hogyan kerültél közel a zenéhez?

Nagy Kíra: Már kisgyermek koromban mondták anyukámnak, hogy jó hallásom és szép hangom van, be kellene íratnia zeneiskolába. Az általános iskola mellett végig jártam zeneiskolába, fuvolán és ütőhangszereken tanultam, bár engem inkább a sport érdekelt. Nyolcadik osztályban, a felvételi előtt mégis azt éreztem, hogy énekelnem kell. Kerestünk egy énektanárt, Ludmány Antalné Ági nénit, aki két hónap alatt felkészített, és bekerültem a Kodály Zoltán Zeneművészeti Szakközépiskolába, Papp Vilhelmina osztályába. Innentől kezdve egyenes volt az út a zenei pályára. Nemrég felvettek a Debreceni Egyetem Zeneművészeti Kar operaének-művész mester szakára, így a következő két évben a színház mellett folytatni fogom az egyetemet. Szeretnék minél több szerepet tanulni és énekelni.

A debreceni közönség eddig operák kisebb szerepeiben, zenés darabokban láthatott. Itt­zés Tamás ragtime-operájában kaptad életed első főszerepét. Énektechnikailag bizonyára nem jelentett megpróbáltatást számodra a darab, de mennyire küzdöttél meg a prózai szereppel és a kiemelt figyelemmel?

Nagy Kíra: Amikor megkaptam a szövegkönyvet és megláttam a tetemes mennyiségű prózai részt, megijedtem. Szerencsénkre a rendezőnk, Gemza Péter időt és energiát nem sajnálva foglalkozott velünk. Rengeteg segítséget kaptunk Sárközi-Nagy Ilonától is, aki a Narrátort játssza a darabban. Én nem tanultam színészmesterséget, ezért minden érzést magamban kerestem. Bár a darab nem túl hosszú, játszom benne menyasszonyt, terhes nőt, aggódó anyát és özvegyet is. Nem könnyű egyikről a másikra váltani, de talán pont ezért szeretem annyira a szerepet.

King szerepét Biri Gergely játssza, te a feleségét, Corettát alakítod. Martin Luther Kingnek a feketék jogaiért folytatott küzdelme hogyan jelenik meg a darabban? Sikerül-e megmutatni az állhatatos, szenvedélyes, ugyanakkor mindig a békés utat hangsúlyozó prédikátort és a magánembert?

Nagy Kíra: A darabban van egy hosszabb prédikációja Martin Luther Kingnek, amit egy magas szószéken állva mond el a feketékből álló tömegnek. Ezután lejön közéjük és személyes kontaktust teremt egy-egy emberrel. Amikor elkezdtem tanulni a darabot nagyon érdekesnek találtam, ahogy összekapcsolják Martin Luther King és Luther Márton világát. Azt hiszem, Kovács István és Biri Gergely remekül oldották meg a feladatot.

Mivel csalogatnád be a közönséget a novemberi debreceni előadásokra?

Nagy Kíra: Ez a darab bárki számára befogadható, hiszen ragtime zene, tele tánccal, jól érthető szöveggel. A Lutherekre mindenkinek elkezd járni a lába, mindenki táncolni akar.

A Lutherek a miskolci Bartók Plusz Operafesztiválon | Fotó: Éder Vera

Mészáros Zsófi csodálatos díszlete és jelmezei fantasztikus látványt nyújtanak, és van egy nagyon különleges UV-festés is, de erről nem árulok el többet. Remek kikapcsolódás bárki számára.

Szívesen próbálod ki magad a komolyzenén kívül is?

Nagy Kíra: Szeretem magam mindenben kipróbálni, de mint énekes, az opera és az operett műfajában szeretnék dolgozni, bár ez számomra nem munka, hanem szerelem. Szabadidőmben általában az éppen aktuális kedvenceimet hallgatom. Fantasztikus az operairodalom, remek felvételeket lehet elérni az interneten. Ezen kívül Johann Sebastian Bach muzsikája varázsol el. A legtöbbször mégis Giacomo Puccini Bohémélet című operája szól otthon, tele van szenvedéllyel.

Mik a távolabbi terveid?

Nagy Kíra: Nagyon nagy álmom volt, hogy a debreceni Csokonai Színház színpadán énekelhessek, hiszen debreceni születésű vagyok. A következő nagy álmom, hogy Giacomo Puccini Turandot című operájának Liù szerepét énekelhessem. Azon dolgozom, hogy ne csak énekesként, hanem színészként is megálljam a helyem a színpadon. Szerencsés vagyok, mert rengeteg segítséget kaptam és kapok igazi nagy művészektől a szakma elsajátításához.

HBN

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a haon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában