Helyi közélet

2016.10.20. 12:04

Egy évig lesz felfordulás: óriási változások előtt Debrecen közlekedése

Debrecen - A digitális fizetési, ellenőrzési, tájékoztatási rendszereké és az elektromos hajtásé a jövő.

Debrecen - A digitális fizetési, ellenőrzési, tájékoztatási rendszereké és az elektromos hajtásé a jövő.

Csak részben a jelenről, inkább a következő években várható fejlesztésekről hangzottak el előadások a Nemzeti Közlekedési Napoknak a DKV Zrt. Salétrom utcai telephelyére kihelyezett szerdai szekcióülésén.

Remélem, utoljára kellett beszélnem csak tervekről.

Egyedül dr. Csuzi István, a Nagyváradi Közszállítási Vállalat vezérigazgatója szólt a múltról, hiszen az általa ismertetett elektromos jegyrendszert náluk 2010-ben kezdték kiépíteni, és két éve alkalmazzák teljeskörűen. Az előnyeit felsorolva kiemelte a megbízható statisztikai adatok szolgáltatását, az ellen­őrzöttséget, illetve a visszaélések elkerülését. Debreceni kollégája, Nagy Attila vezérigazgató az elmondottakhoz kapcsolódva megemlítette, Magyarországon 2002-től igyekeznek bevezetni hasonló rendszert, de valami mindig megakadályozza. Hozzátette, pedig a költségeket is csökkenthetnék, hiszen most egy papírra nyomott jegy előállítása 23 forintba kerül, ennek megspórolásával akár csökkenthető is lenne az ára.

Később Tasó László államtitkár az elektronikus jegyrendszer – ami lényegeben egy kártya használatát jelentené – bevezetésének akadályát a pénzhiányban jelölte meg, mondván, a feltételek megteremtéséhez milliárdos fejlesztésekre volna szükség. Tasó László arról is beszélt, hogy jelenleg a tömegközlekedési vállalatok üzemeltetése évi 388 milliárd forintba kerül, s ebből 205 milliárdot az államnak kell adnia. Ezért törekedniük kell a cégeknek a saját bevételük növelésére. Emellett kidolgozás alatt van a szociális alapú menetdíjkedvezmény új rendszere is, ami szerinte egyedülálló a világon, mert úgy adják, hogy máshonnan veszik el a fedezetét. Az államtitkár szükségesnek tartotta megjegyezni, úgy igyekeznek végrehajtani a fejlesztéseket, hogy közben a dolgozóknak is tudjanak munkát biztosítani.

Az elektromos járművek térhódítására is felkészülnünk.

Barcsa Lajos alpolgármester a tervezett hazai intermodális központok közül a legelőrehaladottabb állapotban lévő debreceni főpályaudvar terveit ismertette a jelenlévőkkel. Elmondta, a DKV Zrt. elmúlt tíz évi jegyeladási mutatóiban mutatkozó drasztikus csökkenés – ami milliárdos tételt jelent – is sürgette a fejlesztés megvalósítását. Mint ismertette, a tervek szerint jövő tavasszal kezdődne a kivitelezés, nyáron emiatt a 4-es főút átvezető szakaszán egy-egy sávot lezárnak az állomás előtt, majd novembertől teljesen elterelik a forgalmat, amit egy év múlva oldanának fel. A 21 milliárdos beruházást 2019 őszén adnák át a nagyközönségnek.

HBN–ÉP


Nyíradony - Várhatóan 2019-re, 2020-ra újul meg teljes egészében a 471-es megyei szakasza.

 


Debrecen - A kormány béremelést tervez a közlekedési dolgozóknak - mondta a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) közlekedéspolitikáért felelős államtitkára a Nemzeti Közlekedési Napok keddi megnyitóján Debrecenben.


Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a haon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában