2015.04.09. 09:19
Visszakövetelik a régi postást
Debrecen - A lakók nem kaptak választ arra, hogy miért helyezték át a kézbesítőt, akivel elégedettek voltak.
Debrecen - A lakók nem kaptak választ arra, hogy miért helyezték át a kézbesítőt, akivel elégedettek voltak.
Több mint 150 aláírást gyűjtöttek össze a Mikepércsi út páratlan oldalán, az Epreskert utca környékén és a repülőtérhez közeli lakótelepen élők annak érdekében, hogy a posta helyezze vissza hozzájuk régi, ez év elején másik körzetbe vezényelt postásukat.
Mostoha körzet?
A lakók képviselője a Naplónak azt mondta, amióta új postások járnak arra, a kézbesítést „káosz jellemzi, sokszor nem a megfelelő címre kézbesítik a leveleket, vagy csak a postaládák tetejére teszik a küldeményeket. Több fontos irat késve, vagy egyáltalán nem jut el a címzetthez – tette hozzá. Az ott élők így maguk igyekeznek a hibákat javítani. A régi postás 15 évig dolgozott a körzetben, elégedettek voltak vele, jól ismerte a környéket, a házszám nélküli ingatlanokat, az arra lakókat. – Gyorsasága és hatékonysága elsősorban a tapasztalatának volt köszönhető – állítja a lakók szóvivője. A tiltakozók nem értik, hogy „miért jó ez a zűrzavar”, nem tudják, mit követhetett el a régi postás, ők maguk semmilyen problémáról nem értesültek (a szóban forgó kézbesítő talán nem is sejti a lakók akcióját).
Levelet is írtak
A Mikepércsi útiak január végén papírra vetették panaszukat és elküldték a Magyar Postának. Fellegi Máté ügyfélgondozási központvezető válaszolt, de csak annyit, hogy a postai szolgáltatás jó minősége nem egy munkatársuk sikere, hanem valamennyiükkel szemben támasztott elvárás. Mint írta, a jövőben a debreceni 2-es számú posta dolgozói mindent elkövetnek azért, hogy a területért felelős új munkatársuk a korábbiakban megszokott színvonalat nyújtsa.
A panaszosok úgy gondolják, hogy ez még nem válasz az ő kéréseikre. A Napló érdeklődésére a Magyar Posta illetékese közölte: kézbesítőik munkavégzését nemcsak a panaszok számán keresztül, hanem egyebek mellett azzal is mérik, hogy milyen mértékben sikerül a küldeményeket kézbesíteni, mennyi idő alatt képesek ellátni napi feladataikat, mennyire tartják be az adminisztrációra vonatkozó szabályokat, illetve népszerűsítik a postai szolgáltatásokat.
Nem várható változás
Apáti-Tóth Kata szóvivőtől úgy tudjuk, a területről az elmúlt évben mindössze egy ügyfélpanasz érkezett, míg a korábbi kézbesítő áthelyezését követően két jelzést kaptak, melyek kivizsgálása folyik.
Hozzátette: a kézbesítőket nem földrajzi területre vonatkozó munkaszerződéssel foglalkoztatják, és átirányítás csak megalapozott okkal történik.
Ez utóbbi részleteire azonban nem kaptunk választ. Apáti-Tóth Kata tájékoztatása szerint a hiányolt postás visszahelyezését nem tervezik.