2015.03.17. 12:53
Fiatalok példaképei a közösségi oldalon
Budapest - Útjára indult „Az Én Hősöm!” elnevezésű szemléletformáló kampány.
Budapest - Útjára indult „Az Én Hősöm!” elnevezésű szemléletformáló kampány.
A kutatásunk megerősítette, hogy a példaképek a tizenévesek szerint is segítenek az egyéni siker elérésében, inspirálnak, előre visznek, segítenek megtalálni önmagukat – mondta el dr. Süveges Antal Pál, az Új Nemzedék Központ ügyvezető igazgatója.
Az Új Nemzedék Jövőjéért Program a mai 15–18 éves magyar fiatalok körében végzett kutatása alapján egyértelműen megállapítható, hogy a fiatalok nem klasszikus értelemben választanak példaképeket. Nem egy személy testesíti meg számukra a követendő mintát, hanem „kívánságlistaként” gyűjtik össze az általuk ismert személyek vágyott tulajdonságait.
Hétköznapi sikeres emberek
A fiatalok számára sokkal több inspirációt jelentenek a sikeres, hétköznapi emberek: családtagok, ismerősök, mint gondolnánk. Mivel számukra különösképp fontos, és a vágyott boldogság elengedhetetlen része a munka és a magánlét egyensúlya, sokszor azok a hétköznapi emberek jelentenek számukra követendő példát, akik mind hivatásukban, mind családi kapcsolataikban kiegyensúlyozottságot mutatnak.
A leginspirálóbb vonások
Az Új Nemzedék Plusz projekt a kutatás eredményeire alapozva, arra reagálva hívta most életre „Az Én Hősöm!” elnevezésű szemléletformáló kampányt, melynek keretében egy olyan Facebook-alkalmazást is fejlesztett, ami igazán mai formában szólítja meg az ifjúságot. „Az Én Hősöm!” applikáció lényege, hogy a felhasználó megjelölheti az általa példaképnek tartott személyt, azokkal a tulajdonságokkal együtt, amelyek miatt felnéz rá, amelyeket becsül benne.
A kampány végeztével a leggyakrabban választott tulajdonságokat összesítve arra is választ kaphatunk, hogy a facebookozók körében melyek ma a leginspirálóbb jellemvonások, amik alapján hétköznapi hősöket választunk magunknak. (Forrás: www.edupress.hu)
HBN