2014.11.14. 12:16
A kutya mint szociális katalizátor
Debrecen - A Csodakutya Alapítvány állatasszisztált terápiákat tart a rászorulóknak.
Debrecen - A Csodakutya Alapítvány állatasszisztált terápiákat tart a rászorulóknak.
"A terápia tapasztalatait összegezve elmondható, hogy pozitív változások történtek minden gyermek szociális fejlődésében, javult a mozgáskoordináció ” - így értékelte egy gyógypedagógus azokat az órákat, amelyeket az általa is segített 18 év alatti gyermekek és fiatalok a csodakutyák közelében töltöttek.
A debreceni Csodakutya Alapítvány élményterápiák szervezésével foglalkozik saját terápiás szobájában, illetve fejlesztő foglalkozásokon. 2 megyében, 9 terápiás kutya, valamint felvezető párosa, 7 terápiás kutya tanonc, 4 kutyakiképző és közel 30 önkéntes, együttműködve egészségügyi, szociális, gyógypedagógiai intézményekkel és civil szervezetekkel.
Célcsoportjuk a sajátos nevelési igényű gyermekek és fiatal felnőttek, tanulásban, értelmileg akadályozottak, autizmus spektrumzavarral élők, súlyosan-, halmozottan sérültek vagy egyéb, például szorongásos bajokkal küzdők.
Motivál
Csütörtöki bemutatkozó sajtótájékoztatójukon megtudtuk, hogy a terápiás kutya az állatasszisztált fejlesztő foglalkozásokon motivál, mint egy szociális katalizátor, segít a figyelem fenntartásában, fókuszálásában, együttműködésre késztet, eltereli a gondolatot a fájdalomról, betegségtudatról, szenvedésről, bátorságot ad, kommunikációs akadályokat segít leküzdeni, személyiségfejlesztő, sokoldalú hatást gyakorol a gyermekek és felnőttek egész személyiségére.
A szervezet a MOL Új Európa Alapítványának támogatásával, mintegy 1,5 millió forint támogatásból a 2014-15-ös tanévben 156 súlyosan sérült gyermek és családjaik életét változtatja meg jelentősen - hangzott el.
HBN
A terápia várható hatásai:
Motiváló erő - cselekvésre, tanulásra -, személyiségfejlesztő, szociális-, érzelmi-, értelmi-, akarati képességek fejlődésére hat, a konfliktuskezelési képesség, empátia, empatikus készség javul, segíti a társas kapcsolatok kialakulását, fenntartását - csökkenti a hospitalizációt - javítja az önértékelést - segíti a figyelemkoncentrációt - fokozza a kommunikáció- és a beszédfejlődést - segíti a kontaktusteremtést.
Eddigi eredmények, tapasztalatok a szülők, illetve a csoportvezető gyógypedagógusok leírásai alapján: