Helyi közélet

2008.09.08. 08:15

Az orrunknál fogva…

<p>Ki gondolná, hogy amikor betérünk egy bevásárlóközpontba, akkor valójában nem is mi pakolunk a kocsiba, hanem egy láthatatlan kéz. <STRONG>Petneházi Attila jegyzete.</STRONG></p>

A vásárlás pszichológiája – így nevezik azt a tudományágat, amit ezek a multinacionális kereskedőláncok honosítottak meg nálunk.

Annak idején a sarki fűszeres még úgy rendezte be a boltját, hogy a tej, a kenyér meg a felvágott (amiből ugye naponta sokan és sokat vesznek) a keze ügyébe essen, míg mondjuk a kevésbé fogyó nemes itókák a legfelső polcon kaptak helyet…

Nos, a multik ezt pont fordítva csinálják. Lehet, hogy a földi halandó eredetileg csak egy kenyérért meg némi felvágottért tér be hozzájuk, de mire ezekhez eljut (figyeljék meg, hogy a napi cikkek az épület legtávolabbi sarkában vannak), csak belebotlik öt füzetbe négynek az áráért, kicsit odébb meg az ingyen öblítővel kínált akciós mosóporba.
Ugye milyen kifinomult módszerek ezek?

Semmi telefonos zaklatás, semmi direkt marketing, mégis fizet a jámbor polgár, mint a katonatiszt. Nincs ebben semmi hókuszpókusz, egyszerűen ismerni kell a földi halandót.

A jó kereskedő pontosan tudja, hogy ha valamiből sokat akar eladni, azt célszerű szemmagasságba elhelyezni, sőt, azzal is tisztában van, hogy az eladótérben délelőtt (amikor zömmel nyugdíjasok vásárolnak) halkabban, míg délután (amikor a fiatalabbak érkeznek) hangosabban érdemes zenélni.

Persze, a kedves vendégnek ezeket a műhelytitkokat nem kell ismerni, neki csak annyi a dolga, hogy a kellemesen hűs eladótérben, andalító zenére szívesen tologassa fel s alá a bevásárlókocsit…

 E-mail:[email protected]

  • A vásárlás kényszerének fogaságában
  • Szabdidős program a vásárlás
  • Mire ügyel vásárlás közben?
  • Ezek is érdekelhetik

    Hírlevél feliratkozás
    Ne maradjon le a haon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

    Rovatunkból ajánljuk

    További hírek a témában