2009.03.10. 07:19
Az olcsóbb akár jobb is lehet
<p>Voltak, akik már temették a világ<br /> egyik legnépszerűbb sportágát, a<br /> Forma–1-et, mondván: a jelenlegi<br /> krízisben nem lesz elég pénz e<br /> valóban drága mulatságra.</p>
A pénzügyi-gazdasági
válság hatására szponzorok
sora lépett vissza, kiszállt a
sportágból az egyik legjelentősebb
gyártó, a Honda, ám
mindez azzal is járt, hogy végre a
nagyobb csapatok vezetői is
belátták: mérsékelni kell a
költségeket.
A téli intézkedések nyomán
többek között betiltották az
idénybeli teszteket – az
istállók csak a nagydíjak
pénteki napján
próbálhatják ki az
újdonságokat –,
korlátozták a szélcsatornák
használatát, és növelik a
motorok élettartamát.
A csapatok szövetsége, a FOTA
pedig múlt heti genfi
tanácskozásán egy sor új
ötlettel állt elő. Így
például rövidebbek lennének a
versenyek, korlátoznák a
különösen drága
alkatrészeket, és a pontrendszeren is
módosítanának.
A sportág vezetőinek reményei
szerint mindez kulcs lehet az olcsóbb
Forma–1-hez és a
látványosabb futamokhoz –
ezáltal pedig a sportág
fennmaradásához. S talán
bízhatnak abban is a szurkolók, hogy
valamelyest kiegyenlítődnek az
erőviszonyok, apad a különbség
„kicsik” és „nagyok”
között, és izgalmasabbak lesznek a
versenyek.
(Arról sajnos egyelőre nincsenek
hírek, hogy a belépők
olcsóbbá válnának, pedig
– hogy ne csökkenjen a
nézőszám – talán ez is
megfontolandó lenne.)
Mindenesetre a gazdasági válság
akár még jó hatással is
lehet a száguldó cirkuszra, hiszen
úgy tűnik, azok, akiknek kezükben van
az irányítás,
rászánták magukat a
régóta halogatott reformokra, amelyek
megvalósításával a
Forma–1 új útra léphet
és fejlődhet.
Ki tudja, még jobb is lehet... és akkor
talán mások tanulhatnak belőle.