Gazdaság

2018.10.11. 15:11

Tájékozott fogyasztó, kevesebb vitás ügy

Debrecen - Víz, gáz, villany és egyéb alapvető szolgáltatások. Legtöbbünkkel valószínűleg már előfordult, hogy nem tudtuk, kihez kell fordulni egy adott ügyben panasz vagy információ esetén. A csütörtöki sajtótájékoztatón Zsuppán Attila kommunikációs munkatárs ismertette az energia- és közműszolgáltatókról, valamint közműcsatlakozásról szóló új kiadványokat.

Debrecen - Víz, gáz, villany és egyéb alapvető szolgáltatások. Legtöbbünkkel valószínűleg már előfordult, hogy nem tudtuk, kihez kell fordulni egy adott ügyben panasz vagy információ esetén. A csütörtöki sajtótájékoztatón Zsuppán Attila kommunikációs munkatárs ismertette az energia- és közműszolgáltatókról, valamint közműcsatlakozásról szóló új kiadványokat.

– A kiadványsorozat célja, hogy tájékoztassa a fogyasztókat a legfontosabb fogyasztóvédelmi ügyekben, megelőzve ezzel a vitás helyzeteket. A füzetekben a mindennapi életből merített konfliktushelyzetek találhatók, melyeket a kollégák bíráltak el a hivatalban. Ezeket a szituációkat szeretnénk megelőzni – tette hozzá Zsuppán Attila.

A sajtóeseményen dr. Szentirmay Melinda, fogyasztóvédelmi főosztályvezető-helyettes bemutatta két új kiadványát a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatalnak, mégpedig az ötös és hatos számút.

– A legutóbbi tájékoztatást ad a közműcsatlakozásról, és segítséget nyújt abban, hogy kivel lehet szerződést kötni és melyik szolgáltatónál. Ilyen például a táv-, víz- és hőszolgáltató. Szerződéskötéskor érdemes odafigyelni arra, hogy nemcsak az adatokat kell megadni, hanem nyilatkozni a számlázás módjáról is – fűzte hozzá a főosztályvezető-helyettes.

– Az ötödik füzet pedig ismerteti a kereskedőváltás folyamatát, és segít a fogyasztónak. Végül Széles Sándor, a Debreceni Járási Hivatal Közlekedési és Fogyasztóvédelmi Főosztályának osztályvezetője tudatta, hogy a beérkezett panaszok száma az elmúlt években folyamatosan csökkent, köszönhetően annak, hogy a szolgáltatók egyre többet tesznek azért, hogy valóban kezeljék a panaszokat.

A kiadványsorozatok megtalálhatóak az interneten, valamint a kormány és járási hivatalok fogyasztóvédelmi osztályán.

- Szilágyi Zsófia -

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a haon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!