Elegük van abból, hogy a postás azt hiszi, a levélszekrényben laknak

Tíz munkanapig a postán átvehető a küldemény (felvételünk illusztráció)
Tíz munkanapig a postán átvehető a küldemény (felvételünk illusztráció) - © Fotó: Matey István
Debrecen – A posta adatai szerint egyre hamarabb szolgálják ki az ügyfeleket.

Egyik olvasónk, Ábrahám László a Napló internetes vitafórumán, az Agorán arról írt, hogy tapasztalatai szerint egyes postások meg sem próbálják kézbesíteni az ajánlott küldeményeket, egyből értesítő cédulát dobnak a postaládákba. Aztán mehet az érintett a postára, ahol sokszor sokáig kell sorban állni a levélre várva.

A témához többen hozzászóltak, és erősítették ezt a megállapítást. Az S. M. monogrammal bejelentkezett fórumozó például ezt írta: sajnos így zajlik az ajánlott levél kézbesítése. Már én is elmondtam a postásnak, hogy nem a levélszekrényben lakom, csengessen fel, inkább lejövök. Ezt a macerát szeretném elkerülni! Nem értem, hogy ez a gyakorlat miért jó a postának!

Jöjjön 17 óra után!

Koczka Ferenc szerint a megoldás nem lenne bonyolult. Az ajánlott leveleket 17 óra után néhány motoros futárral kellene kézbesíteni. Úgy vélte, hogy ebben az esetben a siker több mint 80 százalékos lenne. Ennek a költségét össze lehetne hasonlítani azzal, hogy emiatt egyes posták minden ablaka este 7-ig nyitva tart. A járulékos előnyökről már nem is beszélve: idegeskedések, beszólások, kiabálások elmaradása – vélte Koczka Ferenc.

Gyulai Vilmos arról számolt be, hogy a napokban ő is kapott egy értesítőt arról, ajánlott levele érkezett, menjen be a postára. A döbbenet otthon érte, amikor kibontotta a küldeményt. Kiderült, egy bank akciójának reklámlevele volt a borítékban, amit ő felháborítónak tart, és emiatt a bankváltáson gondolkodik.

Nem vált be

A kritikákkal kapcsolatban Apáti-Tóth Kata, a Magyar Posta Zrt. szóvivője azt közölte lapunkkal, hogy az előírásoknak megfelelően az ajánlott küldeményeket háznál egyszer kísérli meg a posta kézbesíteni. Amennyiben ez nem sikerül, az attól számított tíz munkanapig a címhez tartozó illetékes postán tartják a küldeményt. Ha a címzett ezt követően sem jelentkezik azért, akkor visszaküldik a levelet a feladónak. A kézbesítés döntő részben 8 és 16 óra között zajlik. Tapasztalataik szerint a címzettek mintegy kétharmada a címzés helyén veszi át a küldeményeit, tehát nem a postán. Így volt ez a közelmúltban például a hitelelszámoló-levelekkel is.

Korábban kísérleti jelleggel megpróbálkoztak a késő délutáni, sőt még a szombati kézbesítéssel is, de ezek nem váltották be a hozzájuk fűzött reményeket – írta.

HBN–OCS


Másodszor is kérhető a kézbesítés

Az ajánlott küldemények átvételekor időnként tapasztalható hosszú várakozási idővel kapcsolatban azt a választ kaptuk a postától, hogy fontos cél az ügyfelek kiszolgálásának felgyorsítása. Ezért a munkaerőt valamennyi postán a mért ügyfélforgalomhoz, valamint a várható forgalomfelfutáshoz igazítják. Ennek köszönhetően a hét percen belül kiszolgált ügyfelek aránya folyamatosan emelkedik. Ez az arány csaknem három százalékot javult 2015-ben az előző évhez képest. A hét percen belül kiszolgált ügyfelek aránya az év közepére már több mint 80 százalék volt.

2015 első félévében az átlagos várakozási idő négy percre rövidült, ami csaknem 20 másodperces javulást jelent a 2014-es adatokhoz képest – ismertette Apáti-Tóth Kata, a Magyar Posta szóvivője.

Azt is megtudtuk, hogy a gyorsabb, rugalmasabb küldeményátvétel érdekében a Magyar Posta több kényelmi szolgáltatást is létrehozott.

Külön díj ellenében meghatározott időpontban és helyszínen ismételt kézbesítést is lehet kérni, figyelembe véve a kézbesítő posta nyitva tartási idejét. De küldeményátvételre az interneten is lehet időpontot foglalni a posta honlapján.









hirdetés