Aluljárót akartak, de felüljáró lesz belőle

Akt.:
A kiegészítő tábla szerint akár 10 percen túl is lehúzva maradhat a kar
A kiegészítő tábla szerint akár 10 percen túl is lehúzva maradhat a kar - © Fotó: Molnár Péter
Debrecen – Megváltoztatták a debreceni Vértesi utcai vasúti átkelő korábbi átépítési terveit.

  • Javában zajlik a 100-as Budapest – Szolnok – Debrecen – Nyíregyháza vasúti fővonal felújítása Püspökladány és Ebes között. Ennek elkészülte után indulhat a munka Ebes és Debrecen közt, melynek egyik fontos eleme lesz a megyeszékhely nyugati határában lévő Vértesi utcai, jelenleg sorompós és fénysorompós vasúti átkelő átépítése.
  • Információink szerint megváltoztatták a tervet, és most már felüljáróban gondolkodik a beruházó.
  • Az érintett helyen manapság tilos jelzés idején – különösen a reggeli és délutáni csúcsforgalomban – több száz méter hosszú kocsisorok is kialakulnak.

A korábbi hírek arról szóltak, hogy a debreceni Vértesi utca legelején található vasúti átkelőhöz aluljárót építenének a 100-as vasútvonal korszerűsítésének keretében, de információink szerint megváltoztatták a tervet és most már felüljáróban gondolkodik a beruházó.

Több szempontból is jobb

Karcagi Orsolya, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) kommunikációs igazgatója arról tájékoztatott, hogy a Vértesi utcai szintbeli útátjáró átépítésére vonatkozó tervek most készülnek. Az ott tapasztalható közlekedési problémák megoldására társaságuk több változatot is megvizsgált. Hosszas tervezői munka és részletes költségbecslések alapján valóban arra jutottak, hogy a felüljáró megépítése mind műszakilag, mind pénzügyileg jobb megoldás lenne, mint az aluljáró.

fe2A korábbi aluljáró helyett most felüljárót terveznek a 100-as vasúti fővonal közelgő felújítása kapcsán, Debrecenbe, a Vértesi utca elejére | Fotó: Molnár Péter

A projekt kivitelezésére vonatkozó közbeszerzési eljárás várhatóan idén ősszel indulhat el. A debreceni Nagyállomás részleges átépítéséhez kapcsolódóan az új felüljáró megvalósítása – sikeres közbeszerzési eljárás és a szükséges pénz rendelkezésre állása esetén – 2019 tavaszán kezdődhet meg.

Körforgalmak segítségével

A tervezett felüljáró szerkezete csaknem 110 méter hosszú lenne, a koronaszélessége elérné a 9,5 métert, amin 2×1 forgalmi sáv, valamint egy gyalogos- és egy kerékpáros járda férne el. A felüljáróra mindkét irányból körforgalom segítségével lehetne felhajtani. Észak felől a Vértesi út – Déli sor kereszteződésében, déli irányból pedig a Vértesi út – Gázvezeték utca ­csomópontjában épülne egy-egy új, négy ágú körforgalom.

fe3Fotó: Molnár Péter

A NIF válaszából az is ­kiderült, hogy az építkezéshez szükség lesz a környező ingatlanok kisajátítására, melyre független értékbecslő bevonásával kerül sor.

OCs


Szokványos forgalmi helyzet a Határ út torkolatánál. Itt körforgalom lesz, előtte pedig a 4-es 2x2 sávos
Hajdú-Bihar - Nemcsak a vasúti pálya újul meg, alaposan átalakul a 4-es főút bevezető szakaszának közlekedése is. Várhatóan hamarosan kezdődik és a tervek szerint 2019 őszén fejeződik be a 100-as vasútvonal Ebes és Debrecen közötti pályaszakaszának felújítása. A nettó 13,7 milliárdos beruház...



Ebes.
HAON.HU






hirdetés