2018.11.25. 10:22
A keze alatt az üveg is „él”
Debrecen - A kreativitás minden emberben benne rejlik, akkor is, ha nem hasznosítja, nem tud róla.
Debrecen - A kreativitás minden emberben benne rejlik, akkor is, ha nem hasznosítja, nem tud róla.
A férfiak és a nők alkotó folyamatai különböznek. A nők számára maga a folyamat a fontos, míg az erősebb nem képviselőiről azt mondják, inkább ennek eredményeit tartják szem előtt.
Faludi Gabriella ékszerei igazi műalkotások, minden egyes darab egyedileg készül a debreceni manufaktúrában. Sorozatunkban ismert dizájnereket kérdezünk arról, hogyan zajlik náluk az alkotás folyamata. Hogyan lett az álomból, a szenvedélyből megvalósulás?
Szépség, harmónia, mit jelentenek számára ezek a szavak?
A minden emberben és minden dologban benne rejlő lehetőséget.
Hogyan találta meg az üvegben az esztétikumot?
Az üvegen rendkívül különleges anyag. Olvastam egyszer egy meghatározást róla, amiben úgy nevezték: szilárd víz. Számomra a víz élőlény és ilyen módon egy kicsit az üveg is élőlény saját belső törvényekkel, amit csak nagy körültekintéssel és alázattal lehet alakítani.
Mi jellemzi az alkotás folyamatát?
A tervezési folyamatot az anyag és a forma határait feszegető, az ellentéteket a szépség harmóniájában feloldó törekvés határozza meg. Az ékszerek elkészítése aprólékos precizitású, kizárólag kézzel készülnek a tárgyak. Ennek a folyamatnak a mottója a „Tízezer Érintés”, mely azt mutatja meg, hogy hányszor kell egy ékszert, az azt felépítő darabokat kézbe venni az elkészítés során, mire a kész darab a dobozba kerül.
Nehéz volt a vállalkozást beindítani, azt működtetni?
Igen, nagyon nehéz. Tulajdonképpen két komplett munkát végzel. Egy tervezői, alkotómunkát és egy cégvezetői startégiai, menedzser munkát, amiről ráadásul a kezdetekkor semmit nem tudsz. Kitartás, következetesség és elszántság kell hozzá, hogy egy kreatív beállítottságú ember megküzdjön azzal a feladattal, hogy a márkaépítés mellett fel tudja építeni azt az üzleti környezetet is, ami ezt a márkát működtetni tudja.
Milyen vizuális világ jellemzi az ékszereket?
A Faludi G világa a sejtelmes, picit valószerűtlen szépség világa, középpontban a nővel, a nőiességgel. Ez egy kifinomult, álomszerű nőiesség, melynek álomszerűségét, szürreális hatását az adja meg, hogy a szépséget és harmóniát egy oda nem illő, vagy túlzó, a társadalmi viselkedési kódexek határát átlépő, ennél fogva zavarba ejtő gesztusnyelvű, vagy az álmok logikáját követő elem adja. Mintha egy nő belépvén saját nőiességébe, kinyitná Csodaország ajtaját.
BB