2018.03.07. 19:24
Milyen történelem „jut” a határon túliaknak?
Debrecen - Az oktatás és a nyelv szerepe az identitástudat megőrzésében – erről is tanácskoztak a doktoranduszok.
Debrecen - Az oktatás és a nyelv szerepe az identitástudat megőrzésében – erről is tanácskoztak a doktoranduszok.
A valódi magyar történelmet tanulják a határon túli magyarok? - ilyen és ehhez hasonló kérdésekre keresték a választ a Debreceni Egyetemen szerdán.
A Doktoranduszok Országos Szövetségének Történelem- és Politikatudományi Osztálya, valamint a Debreceni Egyetem Doktorandusz Önkormányzata szervezésében valósult meg az a kerekasztal-beszélgetés, melynek témája a határon túli magyar kisebbségek oktatása és nyelvi helyzete volt.
Fotó: Derencsényi István
- Az nem lehet, hogy egy magyar ember ne a valós történelmet ismerje meg. Fontos, hogy nyíltan tudja megélni a magyarságát. „Simuljanak ki” azok a történelemkönyvek, melyek úgy lépnek át a magyar történelmen, mintha nem is lett volna. Reméljük, hogy előrébb tudunk ebben lépni – mondta prof. dr. Jávor András, a Debreceni Egyetem rektori főtanácsadója, egyben a beszélgetés moderátora a téma fontosságát hangsúlyozva.
Átfogó képet kapni
A kerekasztal-beszélgetés egyik fő célja a tényfeltárás volt: átfogó képet kapni arról, mit tapasztalnak a szomszédos országokból érkező előadók a határon túli magyar nyelvű oktatásról, illetve a magyar nyelv használatáról, jelenlétéről.
Fotó: Derencsényi István
Szerbiából, Szlovákiából, Romániából és a Kárpátaljáról érkeztek olyan vendégek Debrecenbe, akik régóta szolgálják a magyarság ügyét.
KD