2008.09.26. 05:04
Az őszinteség nem kifizetődő
<p>Attól tartok, hogy nem látják kedves városunk egymással korántsem kedves vezetői a pályázattól a valóságot. Adott egy cég, amelyik évtizedek óta bonyolítja a debreceni tömegközlekedés jelentős részét. <STRONG>Fabók Ágnes jegyzete</STRONG>.</p>
Kicsit sárga, kicsit savanyú, de eddig a miénk volt, előnyeivel és hibáival együtt. Évtizedekig zsörtölődtünk a késések és járatkimaradások miatt, de azért mindig tudtuk, eshet akár kénköves zápor is a cívis utcákra, jönni fog az a busz.
S itt nem kedves nosztalgiázásba szeretnék merülni, csak kicsit megkongatnám a közmondásos vészharangot.
Nem is olyan régen láttuk, hogyan borult be a csatornázást végző Vertikál D, melyről már akkor is sejtették városatyáink, hogy nem felel meg a kihívásoknak, amikor kiválasztották.
De akkor nem tehettek mást, mert nem tudták bizonyítani, hogy kalkulációi túl alacsony költségekkel számolnak. Most hasonló helyzet körvonalazódik ezekben Volán-váltó időkben.
Csak épp fordítva. Amíg a csatornázásnál, azért nem bukott meg a pályázó, mert nem találtak fogást az irreálisan alacsony költségvetési terven, most azért csúszott le a további szolgáltatás lehetőségéről a Volán, mert őszintén leírta, milyen feltételekkel kivitelezhető a város által támasztott elvárásoknak megfelelő közlekedés.
Van rá egy huszasom (na nem ezres), hogy jobban átlátják ezeknek a kritériumoknak és új feltételeknek a hosszútávú buktatóit, mint a Cívisbusz Konzorcium, amelynek egyik tagja, a DKV, buszos közlekedés üzemeltetéséről vajmi keveset tapasztalhatott Debrecenben az elmúlt években.