Autó - Motor

2012.09.24. 09:37

E-NV200: Feltöltve

HANNOVER (2012. szeptember 19)-A két többszörösen díjnyertes jármű - a Nissan LEAF és a Nissan NV200 - legjobb részegységeinek kombinációjával létrejött innovatív Nissan e-NV200 - melynek sorozatgyártása a 2013-as pénzügyi évben kezdődik meg - meg fogja szilárdítani a Nissan globális vezető pozícióját a zéró-emissziós mobilitás terén.

HANNOVER (2012. szeptember 19)-A két többszörösen díjnyertes jármű - a Nissan LEAF és a Nissan NV200 - legjobb részegységeinek kombinációjával létrejött innovatív Nissan e-NV200 - melynek sorozatgyártása a 2013-as pénzügyi évben kezdődik meg - meg fogja szilárdítani a Nissan globális vezető pozícióját a zéró-emissziós mobilitás terén.

Bár hivatalosan még koncepcióautóként kerül sor a Hannoveri Autókiállításon a világpremierjére, az e-NV200 már jól láthatóan jelzi, hogy fog kinézni, és ami még fontosabb, milyen lesz műszaki szempontból a sorozatgyártású jármű.

A kifinomult elektromos hajtáslánc alapjait a Nissan LEAF-ben alkalmazott laminált lítium-ion akkumulátor és elektromos motor adja. A Nissan LEAF a világon a legnagyobb darabszámban értékesítésre kerülő elektromos autó.

Amellett, hogy a Nissan LEAF-hez hasonló menetteljesítmény és hatósugár elérésére képes, az e-NV200 üzemeltetői a gyorstöltő segítségével mindössze 30 perc alatt 80%-os töltöttségi szintig feltölthetik a kisteherautójuk akkumulátorát. Ez biztosítja, hogy minimális lehet a kieső idő, ami különösen fontos egy munkavégzésre használt autó esetében. Ezek mellett az üzemanyag és üzemeltetési költségek is jóval alacsonyabbak egy hagyományos belső égésű motorral hajtott járműhöz képest.

Szintén a Nissan LEAF-hez hasonlóan, az e-NV200 arra is alkalmas, hogy az akkumulátorának energiájával működtetni lehessen a különféle elektromos berendezéseket és eszközöket - így a megfelelően felszerelt e-NV200 például szabadtéri rendezvényeken is használható mobil étteremként.

A kisméretű akkumulátor ötletes módon a rakodótér padlója alá került - ez azt is elősegíti, hogy a jármű súlypontja a lehető legalacsonyabban helyezkedjen el -, így az e-NV200 megőrizte a hagyományos felépítésű NV200-zal azonos nagyságú rakodóteret.

Kis külső méretei ellenére az e-NV200 a kategóriában legnagyobb, praktikusan kihasználható, 4,2 m3-es rakodótérrel rendelkezik, a két hátsó kerékdobja között két szabványos Euro-raklap fér el, a raktér 2 m-es rakodótere pedig 20 szabványos Euro doboz elhelyezését teszi lehetővé. Viszonylagos keskenysége révén az e-NV200 könnyedén kígyózik át a zsúfolt városi utakon.

A csendes, károsanyag-kibocsátással nem járó energiát a 48 kisméretű modulból álló, lítium-ion akkumulátor adja az érzékenyen reagáló 80 kW teljesítményű, 280 Nm nyomatékű motornak. A motor ezt a nyomatékot már az álló helyzetből induláskor leadja, így azonnal jelentős gyorsulást és kiegyenlített futást biztosít.

"A zéró-emissziós járművek, köztük a Nissan LEAF, egyre fontosabb szerepet játszanak a városok környezetvédelmében. Ez a praktikus, és ami még fontosabb, reális közelségbe került szállító jármű nemcsak a városok életminőségét javítja, de alacsony üzemeltetési költségei azt is elősegítik, csökkenjen az üzemeltetőkre nehezedő gazdasági nyomás" - mondta Hideto Murakami, a Nissan globális kishaszonjármű-üzletágért felelős alelnöke.

A Nissan következő zéró-emissziós autója - a második a 2016-ra ígért négyből - már bizonyított a valós üzemi körülmények között végzett prototípus-tesztek során. Az akkumulátor-hajtásra átalakított NV200-asokból álló kis flottát bocsátottak ebből a célból olyan elismert árugyűjtő- és kiszállító tevékenységet folytató cégek rendelkezésére, mint a Japán Posta és a FedEx.

Ezek a cégek és más társaságok is normál flottájukban használták a prototípusokat Japánban és Európa nagyvárosaiban, így Yokohamában és Londonban.

A prototípusok 2011-ben megkezdett tesztelése 2012 során is folytatódik. "Azok a visszajelzések, amelyeket a járművüket a szokványos napi tevékenységük során használó sofőröktől és üzemeltetőktől kaptunk, nagyon fontos információkat tartalmaztak, és ezeket fel is használjuk a sorozatgyártású változat kialakítása során, hogy az megfelelhessen minden igényüknek és elvárásuknak, sőt túlteljesítse azokat." - mondta Hideto Murakami.

"A hagyományos hajtású kompakt áruszállítók tágas, többféleképpen és praktikusan kihasználható rakterét nyújtja, de mindezt káros anyagot tartalmazó kipufogógázok kibocsátása nélkül, szinte zajmentes üzemmel, a kategóriában legkedvezőbb üzemeltetési költségek mellett."

Külső megjelenését illetően az e-NV200 jelentősen eltér az NV200-tól. Megjelennek rajta az elektromos autókra utaló részletek, melyek közül a legfeltűnőbb az elektromos töltő csatlakozójának nyitható fedele és az orr-kiképzés. A Nissan LEAF-hez hasonlóan a márkajel kék kiemelést kapott, a tömör orr-részt pedig a LED-es fényszórók keretezik.

A vezetőtér belsejében az elektromos autókban alkalmazott tiszta vonalvezetésű és korszerű, kék színnel kiemelt elemek jelennek meg, ugyancsak külön az elektromos autókhoz tervezett kijelzőkkel és műszerekkel. A korszerű telematika elemei ugyanakkor a nagyobb termelékenység érdekében lehetővé teszik az elektromos járművekből álló flotta hatékonyabb kihasználását.

Az e-NV200 a zárt kivitel mellett a személyszállításra is alkalmas kombi, valamint a családok igényeinek megfelelő, 7 személyes Evalia kivitelben is elérhető.

"Az e-NV200 haszonjármű-típuskínálatunkban - amely már most is az összes gyárénál szélesebb körű - merész is innovatív kiegészítést jelent."- folytatta Hideto Murakami.

NV200

A díjnyertes NV200 továbbra is a kihívókra váró kompakt áruszállító. Annak a két évnek a során, amely azóta eltelt, hogy elnyerte az „Év kisteherautója" címet, bebizonyosodott, hogy az NV200 a kis és nagy vállalkozások számára egyaránt a mércét jelenti. Innovatív felszereltség, példaszerű gyártási minőség, jól átgondolt részletmegoldások - mindezek a tényezők tették lehetővé azt, hogy az NV200 a kategória határait feszegesse.

Megjelenése óta több mint 120,000 darab kelt el, közel 40 országban. Az NV200 mostantól Indonéziában és Malajziában is elérhető és a közeljövőben Indiában és Észak Amerikában is kapható lesz.

A modellsorozat sokféleképpen történő használhatóságát elősegíti a gazdag modell-mix, amely a hagyományos zárt, félig zárt és kombi kiviteleket is magába foglalja. Sokféle lehet az ajtók kivitele és elrendezése: egy vagy két oldalsó tolóajtó, hátul felfelé nyíló csapóajtó vagy oldalra nyíló kétszárnyú ajtó.

Népszerűségét jelzi, hogy a barcelonai gyárban, ahonnan az európai piacot látják el, jelentős mértékben növelni kellett a termelést. 2011-ben 21.000 darabot gyártottak, ami 66%-os növekedést jelent 2010-hez képest.

A teljes évi adatokat tekintve az NV200 részesedése a piaci szegmensben 1,9% volt 2010-ben, s ez 2012-ben 2,7%-ra nőtt. Az eladási darabszám a 2012-es pénzügyi év eddigi időszakában több mint 17%-kal nőtt 2011 ugyanezen időszakához képest.

A modellsorozatban a bemutató óta bekövetkezett változást a nagyobb teljesítményű dízelmotor megjelenése jelenti. A belépő szintet jelentő 66 kW (90 LE) teljesítményű 1.5 dCi turbódízel-motorhoz most a nyolcszelepes, közös nyomócsöves motor nagyobb teljesítményű, rugalmasabb változata csatlakozott, melynek teljesítménye 81 kW (109 LE), nyomatéka pedig 240 Nm, és a legnagyobb nyomaték már igen alacsony, 1750/min fordulatszámtól kezdve rendelkezésre áll.

Ennek a motornak új üzemanyag-visszafolyó és az üzemanyag-takarékosságot javító vezérlő rendszere van, a befecskendezési nyomását 1650 bar-ra növelték, és az izzítógyertya teljesítményének növelése a jobb hidegindítást segíti. Az Euro V környezetvédelmi besorolási szintnek megfelelő motor a hatfokozatú kézi kapcsolású sebességváltón keresztül az első kerekeket hajtja. A CO2 -kibocsátás mindössze 139 g/km.

Az NV200 1,6 l-es, 79 kW (107 LE) teljesítményű, 153 Nm maximális nyomatékú benzinmotorral is elérhető.

A modellsorozatnak új dimenziókat ad, hogy két - szintén Barcelonában gyártott - speciális kivitel is csatlakozott az eddigi alapváltozatokhoz, melyekre szintén kiterjed a Nissan átfogó garanciája: a hűtött és az átalakított csapatfülkés változattól - ez utóbbi az üléseknek és a szerszámoknak add helyet - évente 800 darabos többlet-eladást várnak.

"Az NV200 továbbra is mércét állít a kompakt kishaszonjármű kategóriában. Egyesíti magában a praktikus kihasználhatóságot, az alacsony üzemeltetési költségeket és fejlett technológiát; a zárt kivitelt ezért választják szerte Európában üzleti célokra, míg a Combi és Evalia változat rendkívül népszerű a nagy családok és mindazok körében, akik személyeket szállítanak." - mondta Hideto Murakami.

"A két új, célra orientált, gyári garanciát élvező speciális változat megjelenésével tovább növekszik a modellsorozat vonzóereje, az e-NV200 pedig majd forradalmasítja a kishaszonjármű-piacot." - tette hozzá.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a haon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!