Autó - Motor

2009.03.16. 13:27

Prémium kategóriás autókat vert le a kis Toyota iQ

<p>A Szigor&#237;tott t&#246;r&#233;steszt sem tudott<br /> kifogni a Toyota legkisebb modellj&#233;n . Meglep&#337;<br /> m&#243;don az &#246;sszes csillagot bekebelezte a kis<br /> vasgoly&#243; maga m&#246;g&#233; utas&#237;tva a<br /> t&#337;le 3! oszt&#225;llyal feljebb helyet<br /> foglal&#243; t&#225;rsait.</p>

Toyota iQ-2009

Frontális és oldalsó

ütközésvédelem

Teszteredmények:

Felnőtt teszt

összesítés:33

Frontális

ütközés:15,5

Oldalütközés:7,8

Oszlopütközés: 6,8

Ostorcsapás: 2,7

Gyerekvédelem

összesítés: 35 (71%)

Gyalogosvédelem

összesítés: 19 (54%)

Fejvédelem: 11,8 Medence: 1,7

Láb: 6 Biztonsági

asszisztensek

összesítés: 6 (86%)

Sebességhatároló: 0

ESP: 3 Övemlékeztető: 3

 

 

 

Első légzsákok, oldal-,

függöny- valamint

térdlégzsák a vezető

oldalán, övfeszítő az első

és hátsó üléseken. De

széria benne az ESP, a gyerekülések

isofix rögzítési pontjai és

az összes ülés biztonsági

övének bekapcsolására

figyelmeztető csipogó.


Tesztelt autó:Toyota iQ 1.0

Évjárat:2009

Kategória:Supermini 3 ajtós Hatchback


Felnőtt utasok védelme: Az utas

oldali kabin stabil maradt az ütközést

követően,utasát pedig az

ülése alá elhelyezett

légzsák és a szakszerű

biztonsági övek akadályozták

meg abban,hogy nagyon előre essen.

Az ostorcsapásos sérülés

kockázatát mérő

tesztnél szintén csak

elégséges volt az ítélet. A

felnőtt utasok biztonságára az

autónak 91 százalékot

ítéltek meg az EuroNCAP szakemberei.

A vezető oldalon pedig a kormányoszlop

alatti térdlégzsák védett

maximálisan.

Oldalütközésben is jó az iQ, az

oszloptesztnél a tesztbábu

eredménye szerint viszont csak

elégséges minősítést

kapott az autó, mivel a mellkast túl nagy

erő érte.

 

 

 

Gyermekvédelem:

Oldalütközéskor a

hároméves gyerek

ülésének isofix kampója

eltörött, viszont az autó

rögzítési pontjai nem

sérültek meg. A gyártó

szerint a problémát a BritaxRömer

gyermekülés anyaga okozza.

A Toyota márkakereskedőknél

ezután elérhető Duo Plus

ülések már erősebb

anyagból készülnek, illetve a

már eladott gyereküléseket

ingyenesen kicserélik - ígéri a

japán márka.

Ezek után az Euro NCAP megismételte a

törést, változtatások

eredményesek voltak, a gyerekülések

új rögzítése nem

sérült meg a karambol során.

Ugyanakkor a hároméves gyermek feje az

ütközés erejétől elmozdult

a saját ülésének

fejtámlái közül és a

másik gyerekülés kemény

oldalának csapódott.

A Britax Römer is javított Duo Plus

ülések kezelési

útmutatóján és a

figyelmeztető feliratokon, hogy

megelőzzék a túlterheléseket

az isofix rögzítési pontjok

környékén.

A Toyota iQ első utasülése

előtti légzsák kikapcsolható,

így ide be lehet rakni egy menetiránynak

háttal fordított gyerekülést.

Ugyanakkor a légzsák

állapotáról a sofőrnek adott

tájékoztatást,ezt az Euro

NCAP nem ítélte

elégségesnek, illetve a

hátsó ülése isofix pontjainak

megjelölése sem elég

egyértelmű.

Viszont dicséretet kapott a mini Toyota

azért, hogy egyértelműen

figyelmeztet a fordítva beépített

gyerekülés és az első

légzsák

veszélyességére.

Gyalogosvédelem: A gyalogosokra

kimondottan vigyáz a kisautó, a

lökhárító és a

motorháztető nagy része is jó

minősítést kapott, egyedül a

kisebb termetű áldozatok esetén

jelentősebb a fejsérülés

veszélye.

Biztonsági asszisztensek: Európa

minden országában széria

hozzá a menetstabilizáló rendszer

(ESP), ezért jár neki a nagy piros pont.

Az első-hátsó ülések

biztonsági öveinek bekapcsolt

állapotát felügyelő

figyelmeztető rendszer is széria a mini

Toyotában.


Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a haon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!