2020.03.25. 17:47
Ilyenkor a közösségi oldalak szerepe is megnő
Változik a közösségimédia-kultúra, amelyre a cégvezetőknek is reagálniuk kell.
Fotó: illusztráció, Shutterstock
Az elmúlt hetekben nemcsak az oktatás és a munkavégzés, de az életünk is jelentően átalakult. A négy fal közé zárva, más interakció híján, felértékelődött a közösségi oldalak szerepe. Akik eddig nem voltak aktívak valamelyik platformon, most kénytelenek, hiszen a kapcsolattartás és az információkkal való napra-, de inkább „percrekészség” megkívánja az online jelenlétet. A felhasználók is változásokat tapasztalhatnak a mindennapokban, hiszen a Facebookot és az Instagramot rég elfeledett kihívások árasztják el, melyek azt sugallják:
az emberek kreatív megoldásokat keresnek a közösségi létük fenntartásához a járványhelyzet ellenére is.
A netes térben tapasztalható változásokról Berényi Zsófia és Szabó Nikoletta közösségi média szakértőt kérdeztük.
Új élettér
– Jelenleg a közösségi média az a találkozási pont, ahol a szociális élet zajlik – állapította meg Berényi Zsófia. A szakértő kifejtette, hogy a korábbiakhoz képest most már szinte lehetetlen ismerőseink minden bejegyzését megnézni, mivel a kommunikációnk nagy része az online térre koncentrálódik, s most már az új regisztrálók mellett az eddigi passzív tagok is tevőlegesen jelen vannak. A felhasználók figyelmét egyúttal arra hívta fel, hogy ügyeljenek adataik védelmére, gondolják át, mit osztanak meg a külvilággal magukról. Kitért arra is, hogy egy idő után képtelenség a szembejövő információtöbbletet feldolgozni, így a szelektálás csak a figyelemfelkeltő mondatokra korlátozódhat, ami az álhírek terjedéséhez vezethet. Ezzel kapcsolatban Szabó Nikoletta megjegyezte, a mostani szituációban a médiaszolgáltatóknak van kiemelten fontos szerepük, akiknek különösen ügyelniük kell arra, hogy a nagyobb elérést célzó címeikkel ne keltsenek pánikot ebben a felfokozott hangulatban.
Az információ kincs
A két szakember abban egyetért, hogy a közösségimédia-kultúra változása marketingszempontból jelentős, s az üzleti szférában válthat ki igazán nagy változást.
„Akik eddig tagadták a közösségi média erejét, vagy csak nem fordítottak erre elég figyelmet, most biztosan látni fogják, hogy mekkora tömegeket lehet egy-egy jól megírt üzenettel elérni”
– értékelt Szabó Nikoletta. Hozzátette, mivel nemcsak egészségügyi, hanem gazdasági krízis is tapasztalható, a cégvezetőknek adaptálniuk kell üzleti megoldásaikat és marketingstratégiájukat a kialakult állapotra. – Az üzlet továbbra is üzlet, és aki nyerni akar, annak az erkölcs határain belül gyorsan kell reagálnia – ismertette a Rocketing szakértője. Véleménye szerint a fogyasztók megbélyegzik azokat a vállalkozásokat, amelyek mások szorult helyzetén próbálnak nyerészkedni. A cégek elöljáróinak ezenfelül azt javasolja, hogy aktívan használják azokat a közösségi oldalakat, amelyeken jelen van a célközönségük. – A megbízható, részletes és naprakész információ most nagy kincs, ami stratégiába építve hosszútávú sikerekhez vezethet a gazdaság helyreállása után is – osztotta meg tanácsát Szabó Nikoletta.
Szilágyi Gergő
A koronavírus-járvánnyal kapcsolatos további cikkeinket ide kattintva érhetik el.