HAON - Jegyzet

2008.08.29. 11:16

Három napi hideg élelemmel induljunk orvoshoz!

<p>Az ember hozzá van szokva, hogy ha orvoshoz megy, akkor bizony sokat kell várakoznia. Ezért találtak ki egy rendszert, amit előjegyzésnek hívnak.</p>

Az előjegyzés biztosítja a betegnek, hogy az előre bejelentett időpontban őt fogadják a rendelőben. Nos, ezzel kapcsolatban történt egy eset egy bizonyos egészségügyi intézmény szemészeti osztályán.
Az ember előre kér egy időpontot, legyen, mondjuk délelőtt tíz órára. Legalább negyed órával a megbeszélt időpont előtt odamegy, hogy az esetleges gyors munkatempó miatt hátha hamarabb sorra kerül. Megérkezünk a rendelőhöz, ahol észreveszünk a falon egy kis feliratot. Aki előrejegyzett időponttal rendelkezik, annak nem szükséges a kartonozóba mennie.
Rendben, tudomásul vesszük, leülünk szépen a rendelő elé és várunk. Eljön a 10 óra, de még nem szólítanak minket. Nem baj, egy kis késés még elő szokott fordulni.

Eltelik, egy negyedóra és még egy. Ekkor már kezd az embernek gyanússá válni valami. A türelem nagy erény, de újabb fél óra után, 11 órakor, már akárki kezdeni ideges lenni.

A nővérkék jönnek s mennek. Próbáljuk valamelyiket megszólítani, hogy álljon meg a nagy rohanásban és figyeljen egy picit oda ránk, mert kérdezni szeretnénk valamit. Volt, aki azt válaszolta, hogy nem az ő dolga és nem tudja, volt, aki egyszerűen meg sem állt, válaszra sem méltatott.

Negyed óra próbálkozás után egy kedves segítőkész nővérke, azt válaszolja, hogy most siet, de mindjárt visszajön, és akkor nyugodtan kérdezhetünk. A mindjárt olybá tűnik valami féle szleng kifejezés a nővérkéknél a 45 percre. Igen két órás várakozás után végre visszaérkezik és déli 12 órakor megkapjuk a választ. „A falon lévő felirat régi, már nem érvényes”…
De hát akkor miért nem veszik már le onnan?! Bukik ki a kissé felháborodott kérdés. „Minek azt, úgyis fel fogják újítani az egészet”. A kartonozóba való elballagás után mindössze 3 perces várakozás után, mintegy 5 percnyi kezelés után vígan távozhattunk volna.

A hanyagság egyértelműen megnyilvánul az esetben. Nem voltak tekintettel, az emberekre. Mivel szemészeti osztályról van szó, az ember örül, ha egyáltalán a felhívást el tudja olvasni, ráadásul már nem is érvényes…

 Nem tudom milyenfajta eljárást kellene alkalmazni az ilyen esetekben. Talán azt várják el, hogy az ember rúgja, be a rendelő ajtaját és verje az asztalt, hogy mi folyik itt?

Mert ez a fajta hanyagság bizony ilyen következményeket is vonhat, maga után, vagy egyszerűen ezt várják el az emberektől, erre akarják nevelni őket… Egyszerűen felháborító az egész eset, de sajnos mindennaposnak mondhatók.

Hazaküldte a kórházvédő orvos a súlyos beteget

Kórház: szülés után irány haza?

Tovább rendelnek a szemklinikán

Horváth Ágnes beismerte: elhibázták a reformot

Koós János küzd a kór ellen

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a haon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!