Autó - Motor

2013.01.23. 08:56

Toyota Dakar 2013

Giniel de Villiers és Dirk von Zitzewitz, akik egy dél-afrikai gyártású, összkerékhajtású Toyota Hilux versenyautóval álltak rajthoz a Toyota Imperial Team színeiben, másodikként értek célba a Dakar Rallyn, ami szombat délután ért véget a chilei Santiagóban.

Giniel de Villiers és Dirk von Zitzewitz, akik egy dél-afrikai gyártású, összkerékhajtású Toyota Hilux versenyautóval álltak rajthoz a Toyota Imperial Team színeiben, másodikként értek célba a Dakar Rallyn, ami szombat délután ért véget a chilei Santiagóban.

 A páros immár másodszor ért el dobogós helyezést egy Imperial Toyota Hilux volánja mögött a világ leghosszabb és legkeményebb autóversenyén (tavaly, a Toyota Motorsport debütálásakor harmadikként végeztek), és már második alkalommal ők nyertek az összkerékhajtású, benzinmotoros terepjárók T1.1 kategóriájában.

Miután 14, összesen több mint 4000 kilométernyi speciál szakaszt teljesítettek Peruban, Argentínában és Chilében, és kétszer is átkeltek az Andok hegység 4000 méteres hágóin, a 2009-es Dakar-győztesek mindössze 42 perccel maradtak le az idei első helyezett francia páros, a Minivel versenyző Stephane Peterhansel és Jean Paul Cottret mögött. Az összesített eredmények szerint a szintén Minivel induló orosz Leonyid Novitszkij és Konstantin Zilcsov futott be harmadikként, 46 perccel hosszabb időt futva, mint De Villiers és Von Zitzewitz.

Az utolsó, 128 kilométeres szombati gyorsasági szakaszt La Serena és Santiago között Peterhansel spanyol csapattársa, a Minivel versenyző Nani Roma és navigátora, a francia Michel Perin nyerték meg; másodikként futott be a BMW X3-mal versenyző argentin Lucio Alvarez és a portugál Roland Graue, a harmadik helyen pedig egy ugyancsak dél-afrikai Toyota Hilux végzett, amit egy argentin versenyzőpáros vezetett. De Villiers és Von Zitzewitz a negyedik helyezést szerezték meg ezen a szakaszon.

A perui Limából január 5-én indított mezőny 153 autóból állt; a 92 célba érkező jármű közt három másik összkerékhajtású Toyota Hilux is volt, amelyeket a Kyalamiban működő Hallspeed épített a Toyota Motorsport számára. Alvarez és Grauge a 10. helyezést szerezte meg, míg az ausztrál/brit páros, Geoffrey Olholm és Jonathan Aston a 11., a lengyel Adam Malysz és Rafal Marton pedig 15. helyen végzett.

“Hatalmas eredmény ez a Toyota Motorsport és a dél-afrikai Toyota Imperial Team számára,” nyilatkozta Glyn Hall csapatvezető. “A verseny során nem történt komolyabb műszaki meghibásodás, ami kiválóan bizonyítja Dél-Afrika legnépszerűbb pickupjának legendás keménységét és megbízhatóságát.”

“Giniel és az immár tiszteletbeli dél-afrikainak számító Dirk csodálatos teljesítményt nyújtottak, ám ez a csapat minden egyes tagjáról elmondható, akiknek odaadása és elkötelezettsége nagyban hozzájárult a végeredményhez. Óriási megtiszteltetés a számomra, hogy egy ilyen csapatot vezethetek.”

A hivatalos díjkiosztó ünnepség vasárnap volt a chilei Santiagóban, a Moneda palota előtt, amelynek homlokzatán büszkén lengett a dél-afrikai lobogó.

 

(forrás: toyota.hu)

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a haon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!