Nagyvilág

2019.02.17. 17:48

A Kanári-szigetek ölelésében

Fuerteventura - Erzsike számára a legnagyobb kikapcsolódást a part melletti pihenés jelenti.

A legtöbben azt vallják, a legemlékezetesebb nyaralás mindig az, amikor az ember megteheti, hogy a télből a nyárba utazzon. Állításuk szerint nincs is annál felemelőbb érzés, amikor a zord téli tájat maguk mögött hagyhatják, s néhány óra múlva egy forró és csodálatos helyen csobbanhatnak az óceánba. Erzsike hamarosan betölti a 65. életévét, de soha nem gondolta volna, hogy egyszer eljuthat a Kanári-szigetekre. Világéletében imádott vízpart mellett lenni, gyermekeivel és unokáival minden évben ellátogatnak a Balatonra, hiszen számukra a legnagyobb kikapcsolódást a part melletti pihenés jelenti. Éppen ezért gondolta úgy a hölgy két lánya, hogy meglepik édesanyjukat egy olyan külföldi úttal, amit soha nem fog elfelejteni.

Mesébe illő

Fuerteventura a Kanári-szigetek második legnagyobb tagja, amely a legközelebb fekszik Afrikához, ezért nemcsak forró, hanem nagyon szeles is. Erzsike és lányai a sziget déli részén található Costa Calma parthoz közel szálltak meg, ahová a fehér homok és a gyönyörű strand vonzza a turistákat. – A szállodánk a parthoz néhány perces sétára volt, pillanatok alatt elértünk a káprázatos partszakaszhoz, ahol csend és nyugalom várt minket. Úgy éreztem magam, mint a mesében, a színek és hangulat magával ragadott. Természetesen tudtam, hogy nem egy lakatlan szigetre tévedtünk, de mégis olyan volt, mintha egy felfedezetlen környékre érkeztem volna – kezdte beszámolóját a hölgy.

Dűnemezők

A part a hullámlovagoknak és a pihenni vágyóknak kedvez a leginkább, de azoknak is kitűnő kikapcsolódást nyújt, akik a lazítás mellett szívesen kirándulnának. – A lányokkal igazán kiélveztük a térség adta lehetőségeket. Persze imádtunk strandolni és hallgatni az Atlanti-óceán morajlását, viszont nem szerettünk volna úgy hazatérni, hogy a közelben lévő parkot nem látogatjuk meg. A Corralejo Természeti Park bemutatta Fuerteventura másik arcát, ami ugyanolyan csodálatos, mint a vízpartjai. Corralejo központja mellett található az övezet legnagyobb dűnemezője, egy hatalmas fehér homoktenger, melyben az ember legszívesebben megfürödne. Nagyon sokszínű térségről van szó: amikor a déli területre utaztunk, akkor egy vörös színekben tündöklő vulkanikus tájra csöppentünk, mintha időutazáson vettünk volna részt – tette hozzá.

Háborítatlan térség

Erzsike egyszerűen nem tudott kritikát megfogalmazni a Kanári-szigetekről, minden nagyon tetszett neki, de a legkáprázatosabbnak a Morro Jable strand bizonyult számára. – Leírhatatlanul szép volt a vízpart, olyan fehér homokot és türkizkék vizet még soha életemben nem láttam, szinte belém égett a kép, amire remélem, mindig emlékezni fogok. A helyi emberek igazán kedvesek és vendégszeretőek voltak. Találkoztunk kint élő magyarokkal, s ők sokszor voltak segítségünkre. A paella spanyol étel ízét még a mai napig érzem, isteni finomság, de persze a kagylót és a különféle halakat is nagyon ízletesen készítették el.

– Nem tudom, mikor tehetem meg újra, hogy elutazzak egy hasonlóan szép tájra, de biztos, hogy azon leszek, minél többet lássak még a világból. Sokan nyugdíjasként nem mernek a saját komfort­zónájukból kilépni, viszont én soha nem éreztem magam még olyan biztonságban, mint a háborítatlan Kanári-szigetek ölelésében.