Nagyvilág

2013.05.23. 14:13

Egyre optimistábbak és többet költenének a kínai fogyasztók

Sanghaj, 2013. május 23., csütörtök (MTI) - Stabil a fogyasztói bizalom értéke Kínában, a lakosság pedig egyre optimistább és a korábbinál többet hajlandó költeni - derül ki a Nielsen piackutató kínai részlegének legfrissebb jelentéséből.

Sanghaj, 2013. május 23., csütörtök (MTI) - Stabil a fogyasztói bizalom értéke Kínában, a lakosság pedig egyre optimistább és a korábbinál többet hajlandó költeni - derül ki a Nielsen piackutató kínai részlegének legfrissebb jelentéséből.

Az év első három hónapjában mért fogyasztói bizalmi mutató 108 pontos értéke megegyezik az előző negyedévivel, és 15 ponttal magasabb a globális átlagnál - derül ki a Nielsen adataiból. A 100 pont feletti érték fogyasztói optimizmust jelöl, és bár az elmúlt évben nem csökkent kétszámjegyűre a mutató értéke a kelet-ázsiai országban, a hazai gazdaság lassulása és a világgazdasági bizonytalanságok miatt 2012 második és harmadik negyedévében a jelenleginél visszafogottabb volt a fogyasztói bizalom.

A több mint 3500 megkérdezett válaszából az derült ki, hogy nőtt a nagyvárosokban lakó kínaiak optimizmusa foglalkoztatási esélyeiket illetően, 58 százalék ítéli meg pozitívan munkaerőpiaci helyzetét, az előző negyedévi 52 százalékos arány után. A pénzügyi helyzetüket illetően is derűlátók a városlakók: 74 százalékuk ítélte azt meg pozitívnak az előző negyedév 62 százaléka után.

A Nielsen földrajzi bontásban is vizsgálta a lakosság hangulatát, az adatok szerint legoptimistábbak a kelet-kínai lakosok, legkevésbé az elmaradottabb nyugati régióban élők.

A bizalom növekedésével párhuzamosan a fogyasztási hajlandóság is emelkedett. A válaszadók 39 százaléka mondta azt, kiadásainak növelését tervezi, ez két és fél éve a legmagasabb arány.

- MTI -

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a haon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!