Multimédia

2016.06.27. 10:10

Imádjuk a kütyüket, de nem értjük a szakkifejezéseket

Budapest, Debrecen, Miskolc, Nyíregyháza - A magyarok közel háromnegyede tett már úgy, mintha értene valamilyen technológiai kifejezést.

Budapest, Debrecen, Miskolc, Nyíregyháza - A magyarok közel háromnegyede tett már úgy, mintha értene valamilyen technológiai kifejezést.

A technológia legújabb vívmányai – így a VR headsetek, önjáró autók, vagy az okoshűtők – kétségtelenül lenyűgöző élményt kínálnak a felhasználóknak. A Samsung 18 európai országot érintő, 10 ezer megkérdezett bevonásával készült felmérése azonban arra is rámutat, hogy a fejlődés ütemének gyorsulása mellett az európai lakosok egyre nehezebben tartanak lépést a technológiai szaknyelv változásaival. A kutatás arra figyelmeztet, hogy bár az emberek lelkesednek a legújabb technológiák iránt, fennáll a veszélye annak, hogy a bonyolult szakkifejezések elijesztik a potenciális vásárlókat.

A magyarok is élvezik a digitális forradalmat: 53 százalékuk (európai átlag 52 százalék) saját bevallása szerint sokkal többet használja a modern technológia vívmányait, mint két évvel ezelőtt, sőt 8 százalékuk (európai átlag 13 százalék) egyenesen azt állítja: már nem is tudna élni nélkülük. Európa-szerte a megkérdezett több mint a fele válaszolta, hogy érdeklik az újkeletű technológiai megoldások, mint például a felhő alapú megosztás, vagy a Dolgok Internete (IoT). Meglepő ugyanakkor, hogy közel háromnegyedük (72 százalékuk) beismerte: gyakran csak tetteti, hogy érti a legújabb technológiai szakszavak pontos jelentését. Amikor a technológiai kifejezésekről van szó a magyarok egy kicsit kevésbé magabiztosak az európai átlaghoz képest: a válaszadók 74 százaléka mondta, hogy gyakran tetteti, hogy ismeri ezeket a fogalmakat. Az indoklás persze érthető: szeretnék elkerülni, hogy butának vagy tájékozatlannak tűnjenek a partnerük, a barátaik vagy épp a kollégáik előtt. Hogy mennyire komoly problémáról van szó, arra egy másik adat mutatott rá: a magyarok negyede állítja, hogy a bonyolult kifejezések elriasztják őket egy-egy termék használatától. 40 százalékuk vallotta, hogy legalább egy olyan készüléke van, amelyik többet tud annál, mint amire szüksége van.

Sokan nem tudják, mi a wifi

Miközben a technológiai nyelvezet folyamatosan fejlődik, mi egyre szívesebben választunk vizuális módszereket a gondolataink és az érzelmeink kifejezésére. Az emojik, vagy hangulatjelek lényegében már egy új nemzetközi nyelvet alkotnak. A kutatásából ugyanakkor fény derült arra, hogy a legtöbb embernek gondot okoz megfejteni, mit is jelentenek tulajdonképpen ezek az új karakterek. A magyarok 19 százaléka bevallotta: előfordult már, hogy úgy tett, mintha többet tudna az emojikról, mint valójában. Ennél is érdekesebb, hogy habár egy gyakran használt kifejezésről van szó, minden ötödik magyar számára még mindig nem tiszta, mi is pontosan a wifi.

A leghasznosabb appok

A kutatás kitért arra is, az európaiak mely applikációkat tartják a leghasznosabbnak. A kontinensen élők életére a térképes alkalmazások vannak a legnagyobb hatással, ezek azok, amelyek leginkább megkönnyítik az emberek mindennapjait.

A megkérdezettek 66 százaléka tartotta a térképes applikációkat a leghasznosabbnak, ezeket követik az időjárással kapcsolatos alkalmazások 56 százalékkal, és a telefonba épített fényképezők alkalmazásai 51 százalékkal.

ÉKN

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a haon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!