Magyarország

2017.07.06. 07:26

Rémálommá változott a törökországi álom: debreceni turisták is pórul jártak

Debrecen - Egymást segítették a bajba került debreceni turisták a török tengerparton.

Debrecen - Egymást segítették a bajba került debreceni turisták a török tengerparton.

  • Szerda délelőtt szállt le a debreceni repülőtéren az a gép, amelyen a vasárnap fizetésképtelenséget jelentő Green Holidays (korábbi nevén Green Travel) utazási iroda debreceni és környékbeli ügyfelei utaztak.
  • A 70 fős csoport túlnyomó többsége múlt szerdán (páran két hete) keltek útra a török riviérára innen, de a visszautat már nem a Green, hanem az Uniqa Biztosító által finanszírozott géppel tették meg.
  • A repülő először Budapesten landolt, ahol a fővárosból indult utasok szálltak ki, majd átrepültek Debrecenbe.
  • A tengerparti nyaralásból hazatérők a repülőtér parkolójában általában vidáman szoktak mesélni az elmúlt napokban szerzett élményekről a hozzátartozóknak.
  • Tapasztalatunk szerint itt most nem ilyen volt a hangulat. A legtöbben némán pakolták bőröndjeiket az autókba, nem akartak beszélni.
  • Egy középkorú férfi csak annyit válaszolt kérdésünkre, hogy „szeretném minél hamarabb elfelejteni a történteket.”
  • Megérkezett Debrecenbe az a repülőgép, amellyel a fizetésképtelenséget jelentő Green Holidays utazási iroda utasai tértek haza.

    Pánikhangulat vasárnaptól

    A kamaszlányával utazó Kovácsné Páncél Éva arról beszélt, hogy ők Alanya közelében egy jó színvonalú ötcsillagos hotelben laktak és all inclusive ellátást kaptak. Az utat az Utazási Vásár alatt foglalták le 260 ezer forintért. A nyaralás első fele remeknek bizonyult, de vasárnaptól volt néhány „izgalmas” percük. Elmondta: amikor megtudták, hogy utazási irodájuk csődöt jelentett, kisebb pánik alakult ki a csoport tagjai között.

    Mi ugyan mindent kifizettünk, de kérdés, hogy abból az iroda ténylegesen mennyit utalt át a szállásra és a hazaútra

    – fogalmazott. Azért, hogy kitölthessék a lefoglalt időt, tőlük végül egy éjszaka árát, 80 eurót kértek pluszban. Azt ígérték nekik, hogy azt a Green helyett az Uniqa Biztosító kifizeti majd részükre.

    Kovácsné és lánya a szerencsésebbek közé tartoznak | Fotó: Molnár Péter

    – Sokkal rosszabbul jártak nálunk azok, akik vasárnap utaztak ki, mert őket már a repülőtéren sem várták. Így nekik saját költségükön kellett eljutni a hotelekhez, ahol kiderült, hogy nincs szállásuk, mert nem volt kifizetve, sőt másnak adták ki a szobáikat – ismertette Kovácsné Páncél Éva.

    A szállodából kizárt vendégek

    A tiszaújvárosi, középkorú Nagy Róbert Pál és felesége, Nagyné Kovács Anett, valamint fiuk ugyancsak a pórul jártakat szállító repülővel jöttek haza Alanyából. A nő elmondta: a csődről úgy szereztek tudomást, hogy a vasárnap érkezett újabb magyar csoport tagjai 40-45 fokban, órákon át, kisgyerekkel, víz és élelem nélkül várakoztak a hotelek előtt, mert nem engedték be őket. A helyiek azt mondták, hogy nem fizetett az utazási irodájuk. A többi magyar segített nekik, némelyeket a saját szobáikba is becsempésztek. Annak, aki ott akart maradni, végül a helyszínen kellett fizetnie. Nagy Róbert Pál szerint az ankarai magyar konzulasszony határozott fellépésének köszönhető, hogy a kezdeti 130 euró/fős éjszakánkénti árat sikerült 40-re lealkudni.

    Fotó: Molnár Péter

    A család arról is beszámolt, hogy az idegenvezetőik amint megtudták, mi a helyzet, mindenkit cserben hagytak, fürödtek a tengerben, még utaslistát sem biztosítottak a konzulnak.

    Vasárnap este azt mondták, hogy pakoljunk össze, mert megy a gép, aztán meg azt, hogy pakoljunk ki, mert mégsem. A bizonytalanság miatt már aludni sem tudtunk, rém­álommá változott a nyaralásunk. Csak tegnap este dőlt el a sorsunk

    – jelentette ki Nagy Róbert Pál.

    „Nem mi vagyunk a felelősek”

    A Green Holidays honlapján azt állította, hogy ők nem felelősek a törökországi eseményekért. Szerintük a cég török partnere, az Akdem Turizm a hétvégén érkező utasokat visszaigazolta, ennek ellenére a megrendelt szolgáltatásokat nem biztosította, holott ők előre fizettek nekik.

    Fotó: Molnár Péter

    A Green Holidays ezért feljelentést tett. A magyar utazásszervező hangsúlyozta, hogy tulajdonosuk abszolút jóhiszeműen járt el és vállalja a felelősséget. Az utasok kár­igényüket az Uniqa Biztosítóval szemben érvényesíthetik.

    HBN–Orosz Csaba


    Szerdán kora délutánig a Green Holidays összes Törökországban ragadt utasa - 569 személy - hazaérkezett Budapestre, illetve Debrecenbe - közölte az Uniqa Biztosító az MTI-vel.

    A Green Holidays nem felelős a törökországi események kialakulásáért - közölte a vasárnap csődbe ment társaság a honlapján hétfőn; a tájékoztatás szerint a cég török partnere, az Akdem Turizm a hétvégén érkező utasokat visszaigazolta, ennek ellenére a megrendelt szolgáltatásokat nem biztosította, holott előre ki lett fizetve azoknak az irodára eső része.

    Ezek is érdekelhetik

    Hírlevél feliratkozás
    Ne maradjon le a haon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!