2019.06.20. 18:04
Nercbundák és szeretők a Nagyerdőn
Parádés lett a Madách társulatának szerdai produkciója a Nagyerdei Szabadtéri Színpadon.
Fotó: Molnár Péter
Június 19-én és 20-án láthatta a debreceni közönség Ray Cooney és John Chapman Ne most, drágám! című fergeteges komédiáját. A darab több adaptációját láthattuk már a hazai és külföldi teátrumok színpadán, ami érthető is, hiszen a jó ritmusú, briliáns humorú vígjátékot a kortárs brit irodalom egyik legnépszerűbb vígjátékírójának köszönhetjük. Ray Cooney jegyzi többek többek között a Miniszter Félrelépet, a Kölcsönlakást és a Páratlan párost is. Munkája a Ne most, drágám! esetén is páratlan párost eredményezett, hiszen Cseke Péter rendezésében Szente Vajk és Nagy Sándor játékát nézve csak reménykedhetünk, hogy még nagyon sokszor láthatjuk őket együtt a színpadon, úgy, mint Primadonnákban, a Legénybúcsúban vagy a Csoportterápiájában.
Csalfák kontra hűek
A komédia sztorija egyszer sem lép ki egy méregdrága londoni szőrmeszalonból, de mind az izgalmas színész alakítások, mind a cselekmény dinamizmusa miatt ezt szinte észre sem vesszük. A negyedik emeleti üzlet egyik tulajdonosa, a felfuvalkodott Gilbert (Nagy Sándor) élete legédesebb csábítására készül felesége távollétében. A gondosan előkészített pásztoróra tervének gépezetébe azonban a kezdetektől fogva homokszemek kerülnek: zsaroló szeretők, illetlen kezekbe kerülő bundák, de folyamatosan ott lebeg a levegőben a hajszál híján lebukás is.
Az események meredek lejtőjén már Gilbert üzlettársa, a végtelenül tisztességes Arnold (Szente Vajk) sem tudja számon tartani a megszaporodó szerelmi viszonyokat, a szekrénybe bújtatott hölgyeket, és az őket kereső férjeket. A szálak és a kapcsolatok bonyolódnak, a fergeteges végkifejlet előtt pedig nem hiányozhat a legjobb vígjátékokra jellemző „még egy csavar”.
Bravúr, szavak nélkül
Mint tudjuk, a komédia alapfeltétele egy jól betalált szövegkönyv. Szente Vajk parádés metakommunikációja azonban inkább arra emlékeztetett, hogy a burleszk művészetének legmagasabb szintjén játszani még ahhoz is elegendő, hogy akár egy percen keresztül – ami tudhatóan a színpadon és a képernyő előtt is rendkívül hosszú idő – könnyfakasztó nevetést indukáljon a nézőtéren.
Pozitív energiák
Annak, aki nem ijed meg néhány csepp nyári esőtől, a szabadtéri színpad különös pluszt ad a nézőtéri élményhez.
Míg júniusig a kőszínházak megbízható falai álltak rendelkezésre, a nyári estéken érdemes „kirepülnünk”, hiszen házhoz jönnek a legnépszerűbb budapesti és vidéki színházi, zenés és szórakoztató előadások. A komfortos szórakozáshoz érdemes esőköpenyt, székpárnát és szúnyogsprayt magunkkal vinni, bár én ezek híján sem tudtam levenni a tekintetem a színpadról az előadás alatt.
SZD
Debreceni szálak
A darab rendezője, Cseke Péter 1976 és 1981 között a debreceni Csokonai Színház tagja volt. Szente Vajk szintén a cívisváros teátrumát erősítette 2007-ig; már akadémiai évei végén a debreceni Csokonai Színházhoz szerződött. Elsőként Ibolya Ede alakját formálta meg a Csókos asszony című operettben. 18 évesen lett a Debreceni Vasutas Musical Stúdió növendéke. Innentől kezdődött a színpadi pályafutása. A Debreceni Csokonai Színházban és a Nyári Színházban is játszott, majd a Debreceni Zenetheatrum tagja lett, ahol már főszerepeket énekelt.
Szereplők:
Készítők