nagy volt rá az igény

2021.09.08. 12:29

Hosszú idő után kap aszfaltburkolatot a Portörő utca

Az idén összesen 27 aszfaltozást indítottak el a városban.

Fotó: Kiss Annamarie

A közlekedésfejlesztés részeként aszfaltburkolatot kap a Portörő utca – derült ki a szerdai sajtótájékoztatón. Az esemény résztvevői elmondták, a fejlesztés célja a komfortosabb, biztonságos közlekedés elérése. A Portörő utca útépítési beruházása 64,3 millió forintba kerül, a szerződés szerint 9 hónapja van a kivitelezőnek az elkészítésre.

A terv része

– A 2021-es esztendő költségvetését úgy állítottuk össze, hogy a közlekedésfejlesztés legyen a középpontban. Ez kapta a legnagyobb hangsúlyt ebben az esztendőben, ami jól látható, hiszen a város számos pontján végzünk útépítési, közlekedésfejlesztési munkálatokat. Néha átmenetileg útakadályokkal, a közlekedés akadályozásával járnak, de mindezt azzal a céllal tesszük, hogy az építkezés befejezését követően sokkal komfortosabb, jobb, biztonságosabb feltételek mentén lehessen a város közlekedési létesítményeit használni – emelte ki Papp László polgármester a sajtótájékoztatón. A Portörő utca lakóinak régi vágya teljesült a fejlesztéssel, volt, aki a hetvenes évek óta várt rá.

„Az utca 350 méter hosszban kap aszfaltburkolatot, ennek megfelelően egy részén csapadékvíz-elvezetés van kialakítva, szikkasztó árokkal, ahol pedig nincs, ott 154 méter hosszan zárt csapadékelvezető rendszer épül majd ki.”

– Az út 4,75 méter szélességű lesz. A fejlesztés egy teljes vízvezeték-rekonstrukcióval is párosul, hiszen a jelenlegi vízvezetékek öregek, és nem szeretnénk megkockáztatni, hogy az aszfaltozás után – egy esetleges csőtörés miatt – vissza kelljen bontani az utat, újabb kellemetlenségeket okozva – hangsúlyozta a polgármester, aki hozzátette, a lámpás kereszteződés kialakításának lehetőségét is meg fogják teremteni.

Akadályok elhárítva

Pósán László országgyűlési képviselő a szerdai sajtótájékoztatón közölte, jól tudja, milyen régi, feszítő probléma nem csak a Portörő, de más utcában is az aszfaltburkolat kialakítása.

„Ebben az utcában a legfőbb akadály hosszú időn keresztül az volt, hogy néhány telektulajdonos a kerítését mozdíthatatlannak, öröknek és stabilnak ítélte meg.”

– Ebből következően nem volt meg az az utcaszélesség, amit a szabványok minimálisan előírnak ahhoz, hogy be tudjon jönni egy mentő- vagy tűzoltóautó. Ez sok helyen évtizedekig képes volt megakasztani számos más ember – ilyen értelemben vett – boldogulását. Itt sem túl régen sikerült ezt a problémát felszámolni, mostanra azonban megoldódott, a lakosság morális nyomásának, illetve az önkormányzat elszántságának köszönhetően – emelte ki.

Türk László önkormányzati képviselő kifejtette, egy hosszú folyamat végére tehetnek pontot az útépítéssel. – Mióta a körzet képviselője vagyok, nem volt olyan fogadóóra, hogy a Portörő utcáról valaki ne érkezzen, és kérdezze meg, hogy mikor, és hogyan fejlődhet majd az. Végül két ingatlan területszerzésnél történt eljárás. Az egyik tulajdonos átadta az önkormányzat részére, a másik tulajdonosnál kisajátítási eljárást kellett kezdeményezni, ami meghosszabbította a folyamatot. Ezért is fontos hangsúlyozni, hogy ott, ahol a helyi lakosok az önkormányzat részére átadják a meglévő területet, hamarabb elkezdődhetnek a fejlesztések.

„Azt gondolom, jó példát tudunk mutatni más utca lakosainak ezzel a beruházással.”

Őszi fejlesztési dömping következik

Az eseményen Papp László kiemelte, nagy örömére szolgál, hogy a Debrecen 2030 programban megvan a lehetőség arra, hogy lakossági kezdeményezésre erőteljes figyelmet fordítsanak az útfejlesztésekre.

„Ebben az évben 27 utca aszfaltozását indítottuk el, így az ősz folyamán útépítési dömping várható.”

– A működési rendünk szerint februárban fogadjuk el a költségvetést, és minden beszerzést, beruházást utána tudunk elindítani, közbeszereztetni. Az útépítési munkák ezért augusztus-szeptember környékére datálódnak – összegezte. A fejlesztéssel kapcsolatban Pósán László megemlítette, a Portörőhöz hasonlóan (ahol elhárult ez az akadály) más utcákban is fellelhető probléma, hogy az utcák elején lévő telkek némelyikének kerítései, és telekhatárai úgy benyúlnak az útsávba, hogy akadályozzák a kivitelezést, így a fejlesztés ideje is elnyúlhat.

PSZ

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a haon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában