Erasmus+

2019.06.11. 17:30

Világot láttak a vénkerti diákok

„Előzetesen több célkitűzésünk volt, amelyek mára elért eredmények.”

Lezárult az Erasmus+ pályázat – amely a kulcskompetenciákra és az általános műveltségre alapuló tanítási módszerek és stratégiák fejlesztésére helyezte a hangsúlyt – a Vénkerti Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskolában.

A záró, úgynevezett disszeminációs rendezvényen a projektben részt vett diákok lehetőséget kaptak, hogy előadásokon bemutassák, az elmúlt két évben mit tanultak, mivel gazdagodtak a program révén. A tervezetben négy ország iskolái vehettek részt, hazánk mellett Portugália, Spanyolország és Lengyelország jeleskedett, az utóbbi volt a fő koordinátor.

Gyarmatiné Piránszki Nóra intézményvezető a Naplónak elmondta, hogy a 2017 szeptemberében kezdődött projektben két kiemelkedőbb célt tűztek ki, a tanulók részéről a kulcskompetenciát, míg a pedagógusok körében a tanítási módszereket szerették volna fejleszteni. Előzetesen négy szegmens volt, amelyek fejlesztési területként jelentek meg: önismeret és a kommunikációs készség, olvasási és íráskészség, együttműködési készség és állampolgári kompetenciák, valamint a matematikai és digitális kompetenciák fejlesztése.

Új módszerek

– A tanulók és a tanárok számára a projekt által kihagyhatatlan alkalom nyílt, mivel úgy ismerhettek meg különböző kultúrákat, hogy közben tapasztalatokat, valamint új módszereket sajátíthattak el. A programban iskolánkból megközelítőleg negyven gyermek vett részt, de csak tizenöt tanulónak volt lehetősége arra, hogy a projekt partnereihez kiutazzon.

A pályázat során a portugál Ezüstpart egyik legnépszerűbb települését, Nazarét is meglátogatták

Minden országban tartottak találkozót, amelyen meghatároztuk, hogy mi a feladat, valamint a kitűzött cél. Iskolánkban az anyanyelvi kompetencia fejlesztése, a szövegértésben használatos módszereket, továbbá a tanulásmódszertanból a szövegértés, lényegkiemelés technikáit sajátíthatták el a külföldi diákok – ismertette a szakember.

Tanulói kreativitás

Az intézményvezető úgy véli, hogy az elmúlt két évben a programban részt vevő diákok nagyon sokat fejlődtek. A legnagyobb előrejutás szerinte az úgynevezett IKT- kompetenciafejlődés területén figyelhető meg. A gyerekek igyekeztek, különböző prezentációkat készítettek, országukat, nemzetüket mutatták be, miközben más kultúrákat is közelebbről megismerhettek.

Mindemellett a nyelvtanulás terén is rohamos fejlődés mutatkozott, de megannyi területen előrelépés látható.

– Előzetesen több célkitűzésünk volt, amelyek immár elért eredmények: többek között új tanítási módszereket ismerhettünk meg, a tanulói kreativitás több szintet lépett, az iskoláink között együttműködést alakítottunk ki, több pszichológiai ismeretet megszereztünk (új módszerek elsajátítása, egyéni tanári megközelítés), valamint a tapasztalatok és forrásanyagok kicserélésére törekedtünk – hangsúlyozta.

Környezetvédelem

Gyarmatiné Piránszki Nóra elmondta, szeretnének a jövőben is részt venni hasonló projektekben, mivel a gyerekekre ezek a lehetőségek ösztönzően hatnak.

Az iskolában megannyi diáknak javult az iskolai eredménye, fejlődött a kommunikációs készségük, valamint az idegen­nyelv-használatuk is.

– A környezetvédelmet nagyon fontosnak tartjuk, éppen ezért szeretnénk, ha egy következő program témája lehetne. Igaz, idén nem sikerült partnert találnunk, de jövőre megpróbáljuk magunk megírni a pályázatot, összegyűjteni mindazt, amit szeretnénk a partnerekkel közösen megvalósítani, és újra iskolánk diákjainak, pedagógusainak kedvezni, lehetőséget nyújtani – mondta végül.

Nagy Emese

Borítókép: Óriáshullámok a portugál partokon – örök élmény a gyerekeknek

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a haon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában