a mercedes csillagai

2019.05.17. 21:34

Pénteken még a garázsban, szombaton már az egyetem előtt

Péntek délután megérkeztek Debrecenbe a 11. Mercedes-Benz Classic Csillagtúra résztvevői, a Napló pedig bepillantást nyerhetett a túrán részt vevő oldtimerek világába.

Fotó: Kiss Annamarie

Majosházi Péter versenyigazgató elmondta, az első hasonló rendezvényt 2003-ban tartották meg, néhány év kimaradt, most viszont kétévente elindul a túra. – Idén Jászberényből indultunk, az első napunk Debrecenbe vezetett, ez a rendezvény központja, innen indulunk tovább szombaton egy nem publikus rajttal. A nézők számára az első látható pont Hajdúhadházon lesz, majd Nyíregyházán csatlakozunk egy rendezvényhez, ezután Újfehértónál lesz még egy ilyen pont. A cél az Egyetem tér, ide fut be az összes induló – részletezte.

A tervek szerint az autók félpercenként érkeznek be a célba délután fél öt körül, az egyetem főépülete előtt fogadják őket, megvizsgálják a különböző ellenőrzőpontokon beszerezhető pecséteket, illetve a dokumentumokat is. Mindeközben bemutatják majd az autókat, hiszen ezen a túrán az autókon, mintsem a vezetőkön van a hangsúly. Ezután az oldtimerek leparkolnak a szökőkútnál, s ott másfél órán át megcsodálhatják őket az érdeklődök. A versenyigazgató felhívta rá a figyelmet, hogy az autókba beülni tilos, viszont bárki bepillanthat az utastérbe.

A díva autója

– A túrán 91 autó rajtol el, ezek átlagosan 30 évnél idősebbek, de persze akad néhány kivétel – vázolta fel a mezőny összetételét Horváth Bence, a Mercedes-Benz Hungária Kft. PR-menedzsere. – A mezőny három legidősebb autója egyenként 65 éves, illetve érdekesség az is, hogy a 709-es rajtszámmal induló autó 1986-tól kezdődően pár éven át Madonna tulajdona volt, és egy klipben is szerepelt. Az autó könnyen felismerhető, hiszen az énekesnő aláírásának másolatával díszítették.

 

A túra végén négy különböző kategóriában hirdetnek győztest. Az első az 1956 előtt készült autókat illeti meg, a másodikban a versenyeken az abszolút nyertest díjazzák, a harmadikat a márkatörténeti kvízt leghelyesebben kitöltők kapják, míg az utolsó kategóriában a női versenyzőket értékelik.

Jótékony céllal

– Minden egyes túrának van egy apropója, idén ezt a G osztály 40. születésnapja szolgáltatja, így nem meglepő, hogy több ilyen autótípussal is találkozhatunk. Fontos kiemelni, hogy a nevezők részvételi díjából 10 ezer forintot a Korai Fejlesztő Központot Támogató Alapítvány kap meg, illetve a túrán értékesített poszterekből befolyt összeget is nekik ajánlják fel – hangsúlyozta a menedzser.

A versenyigazgató hozzátette, a rendezvény nem autóverseny, nem a sebességről, hanem a pontosságról szól. Nem arra kíváncsiak, hogy egy autó milyen gyorsan, hanem hogy milyen pontosan teljesíti az adott távot. Így össze lehet ugyanis hasonlítani egy tűzoltóautó és az 1975-ben a világ leggyorsabb autójának választott Mercedes 300SL teljesítményét is.

Kiss Annamarie, Balogh Réka

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a haon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában