2017.03.01. 14:04
Már most is elkeserítő, de milyen lesz!
Debrecen - Két javaslata is lenne a debreceni jobbikosoknak a forgalomszervezésre.
Debrecen - Két javaslata is lenne a debreceni jobbikosoknak a forgalomszervezésre.
Nem szabad félvállról venni az amerikai Inrix cég múlt héten közölt forgalomfigyelő elemzését, mely szerint Magyarországon már a debreceniek várakoznak legtöbbet a közlekedési dugókban. Különösen a főpályaudvar építésével járó forgalomkorlátozási és forgalomterelési tervek ismeretében érdemes lenne jobban átgondolni a város már most is elkeserítő forgalomszervezését – jelentette ki Csikai József jobbikos önkormányzati képviselő szerdai sajtótájékoztatójukon.
Jó a buszöböl meg a lámpa, de nem elég
A közlekedésmérnök városatya a kamionok Gázvezeték utcára terelésének tervéről azt mondta, az ottani kereszteződések lámpás irányítása, illetve az új gyalogátkelőhelyek kialakítása csak kisebb utcákról való jármű- és gyalogos forgalom rácsatlakozását segíti, a de forgalmat lelassítja. Ráadásul a Mikepércsi úti kereszteződésben jobbra fordulni nem lesz könnyű egy nyerges vontatónak. A Napló kérdésére, hogy akkor milyen átmenő útvonalat javasolna Csikai József azt mondta, inkább a Vértesi útról a Repülőtér felé vezető út felújítását látná célszerűnek a kamionforgalom átvezetésére.
Vonatpótlókkal kellene megoldani
Keresztesy Gergő, a párt 6. kerületi képviselő-jelöltje pedig az utat keresztező Debrecen – Nagykereki vasútvonal forgalomlassító szerepe miatt azt javasolja, hogy a vonatok csak Sárándig közlekedjenek, onnan vonatpótlók járjanak a Nagyállomásig.
Reagált a Fidesz-frakció: közös ügy
A kormánypárti frakció szerint a város közlekedésfejlesztési kérdése közös ügy, abban nincs helye pártpolitikának. Meggyőződésük – írták –, hogy a kialakított új közlekedési koncepció több létező problémát kezel és képes felgyorsítani a forgalmat. A párt érdekes adatokkal is szolgált: a debreceni gépjármű nyilvántartás adatai szerint 1999-ben 54 ezer 736 autó után fizettek adót, 2016-ban pedig 90 ezer 199 után.
HBN-ÉP
Az agglomerációval való kapcsolat erősítésében látja az MSZP Debrecen európai nagyvárossá való fejlődésének zálogát – derült ki a párt tájékoztatóján. Ennek apropója a szerdai többpárti egyeztetés, amelyet a város közlekedésfejlesztési koncepciójáról tartanak.
A debreceniek több időt töltenek a forgalomban vesztegelve, mint a budapestiek. Az országban a cívisvárosban a legrosszabb a helyzet.