2016.11.29. 14:37
Egy a vágyunk: repülni
Debrecen - Pille, a pocakos hernyó szállni vágyik, mint barátja, Pötyi katica, egyszer aztán az égen egyenlőek lesznek.
Debrecen - Pille, a pocakos hernyó szállni vágyik, mint barátja, Pötyi katica, egyszer aztán az égen egyenlőek lesznek.
– Amikor megérkezünk, nagyon szépen fogadnak. Mindenkivel végigpacsizunk, köszönünk egymásnak, és többen odasietnek megölelni – idézi fel a Debrecen Nagytemplomi Református Egyházközség Immánuel Otthonának tanulóival való találkozások legszebb pillanatait Lukasz Marcell és Lehner Zalán. A tizenkét éves fiúk a Kölcsey Ferenc Református Gyakorló Általános Iskola diákjai, gyakori látogatók a fejlesztő intézményben; részt vettek abban a nyolc hónapos próbafolyamatban, amelynek eredményeképp halmozottan fogyatékos és többségi iskolába járó gyerekek együtt állították színpadra Pötyi és Pille történetét, a hétfői alkalommal együtt immár harmadszor. A „vagány szitakötősrácok” úgy tapasztalják, hogy az elfordulók leginkább félnek a fogyatékkal élőkkel való kontaktustól. – Pedig nem érdemes, mert ők ugyanolyan gyerekek, mint mi, csak betegek. Sőt még talán több szeretet van bennük, mint egy egészségesben, pozitívan gondolkodnak, nyitottak – mondta Zalán. Marcellnek nem volt idegen a szituáció, a nagymamája legjobb barátnőjének értelmi sérült fiával sok időt töltött kisebb korában.
A felnőttek inkább feszengenek, a gyerekek természetes módon kérdeznek.
Győri Zsófia
A sokféleséget megmutató, az őszinte barátság erejét hangsúlyozó zenés darabban 53-an voltak a színpadon, ám a Vasutas Művelődési Központban hétfőn látottakért összesen közel százan dolgoztak közvetlenül. – A színdarab igazi értéke, hogy minden egyes elem az írástól, a díszletkészítésig egy-egy befogadást segítő alkalom volt. Utóbbit a Medgyessy Ferenc Gimnázium és Művészeti Szakközépiskola diákjai festették az otthon udvarán, a diákjainkkal közösen – számolt be Győri Zsófia, az Immánuel vezetője. Egy gyógypedagógus kolléganője, Fodor-Gulyás Edina írta a kellemes zenéket és a humoros szövegeket Farkas Tamás és társai, valamint Vad Péter, a Kölcsey általános iskola pedagógusa segítségével. Az „Enyém a döntés” című hazai projekt – amelynek nyomán létrejöhetett a produkció – lényege volt, hogy fogyatékos személyeket hozzon olyan helyzetbe, amelynek nem csak passzív résztvevője.
HBN–HABE