Helyi közélet

2015.01.09. 10:58

Megkérdezték, hatékonyak-e?

Derecske, Nyíradony - A közvélemény-kutatás szerint nem okozott gondot a változás.

Derecske, Nyíradony - A közvélemény-kutatás szerint nem okozott gondot a változás.

Hatékonyabb működés és költségtakarékosság: ez a célja annak a Széchenyi Terv keretében megvalósuló programnak, amelyre országszerte forrást különített el a kormányzat azzal a céllal, hogy a járási kormányhivatalok bevezetésével átalakult feladataikat optimalizálják az önkormányzatok. A kormányablakok megjelenése és a járási rendszer is több olyan változást hozott az állampolgárok napi ügyintézésében, amely nem magától értetődő, hanem tájékozódást, tájékoztatást igényel. Azokon a településeken, ahol a járási hivatal a polgármesteri hivatal épületében kapott helyet, esetleg ahhoz pár méterre, nem számottevő a fennakadás, hiszen az épületbe lépve bárki információt kérhet a jól ismert arcoktól, immár hol intézheti például okmányaival kapcsolatos ügyeit.

Kép az elégedettségről

Nyíradony és Derecske is több mint 20-20 millió forintból mérhette fel a rendszer hiányosságait, és végezhette el az úgynevezett szervezetfejlesztést.

Nyíradonyban a projekt részeként közvélemény-kutatás zajlott – tájékoztatott Benő János címzetes főjegy­ző. Azt is vizsgálták, az önkormányzat által ellátott közszolgáltatási feladatok és az intézményi feladatellátás hogyan fejleszthető tovább.

– A polgárok közszolgáltatásokkal kapcsolatos elégedettségéről, igényeiről kívántunk képet alkotni, a felmérés a városban folyó fejlesztések hatásaival és ismertségével, a város kulturális, közösségi életével, az önkormányzat által működtetett intézményhálózat továbbfejlesztési lehetőségeivel, valamint a polgármesteri hivatal munkájának értékelésével kapcsolatos kérdéseket vizsgálta. A lakossági véleményfelmérésben való részvétel önkéntes volt, az adatok elemzése anonim módon történt – mondta Nyíradony jegyzője.

Benő János kiemelte, hogy a legjelentősebb problémának a foglalkoztatási helyzet javítását jelölték meg a válaszadók, és kifejezték azon igényüket, hogy még több közéleti információhoz jussanak úgy a város honlapjáról, mint a helyi médiából. Kedvező értékítéletet fogalmaztak meg a helyi fejlesztésekkel és a hivatalban folyó munkával kapcsolatosan, és 5,8 valamint 6,5 közé esett az a pontszám (tízes skálán), amivel arra válaszoltak, hogyan érzik magukat Adonyban.

HBN–BB

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a haon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában