2014.09.22. 15:58
A nem láthatót is irányítja a rendező
Debrecen - Hogy milyen ereje van a megfelelő pillanatban a színpadon koppanó „na” szónak, és a súlya hogyan tud elpárologni a pálinkagőzzel együtt a végtelenbe a síndíszlet párhuzamosai között, ha két másodperccel hamarabb hangzik el, azt megtapasztalhatta, aki vasárnap ellátogatott az <em>Istent a falra festeni</em> című darab nyílt próbájára, amelyet a Magyar Dráma Napja alkalmából tartott a Csokonai Nemzeti Színház.
Debrecen - Hogy milyen ereje van a megfelelő pillanatban a színpadon koppanó „na” szónak, és a súlya hogyan tud elpárologni a pálinkagőzzel együtt a végtelenbe a síndíszlet párhuzamosai között, ha két másodperccel hamarabb hangzik el, azt megtapasztalhatta, aki vasárnap ellátogatott az Istent a falra festeni című darab nyílt próbájára, amelyet a Magyar Dráma Napja alkalmából tartott a Csokonai Nemzeti Színház. A Tar Sándor-i ihletésű kocsmadráma az első darabja és rendezése Mészáros Tibornak, aki saját kollégáit és a színház igazgatóját is lelkesen instruálja.
Ez lehet a legnehezebb rész, a korábbi viszonyok levetkőzése – véljük, pedig ott van még a zene, a fény és a gondolatiság, ami nem látható, de meghatározza a játékot. A legkönnyebb dolga e vasárnap reggeli próbán kétségkívül szó nélkül ágyban heverő Bicskei Istvánnak volt.
HBN