2013.09.23. 10:30
Költséghatékonyság a szolgáltató vezérelve
Hajdú-Bihar - A vasúttársaságnál nem tervezik a 108-as és a 110-es vonal szétválasztását.
Hajdú-Bihar - A vasúttársaságnál nem tervezik a 108-as és a 110-es vonal szétválasztását.
A Tiszacsegei utasfórum kapcsán két ízben is foglalkoztunk már a Debrecen– Füzesabony vasútvonalon közlekedő járatok gyakori késésével. Emlékeztetőül: a MÁV kommunikációs osztálya a nem ritkán 20-30 perces késéseket – a rendkívüli eseményeken kívül – a 110-es (Debrecen–Mátészalka) vonal rossz állapotával indokolta.
Egy fontos kérdésre azonban eddig nem kaptunk választ. Nevezetesen, hogy miért a 110-es vonal szerelvényei járnak a 108-as vonalon? Hiszen ha Debrecenből indulnának a Füzesabony felé tartó járatok, akkor azokat nem érintenék a Mátészalka és Nyírbátor között felgyülemlő késések, melyek – lévén, hogy egyvágányú mindkét vonal – mindkét irányban gyakoriak.
Közvetlen összeköttetés
A vasúttársaság lapunkkal közölte: a cél Füzesabony és Mátészalka (Fehérgyarmat) között a közvetlen összeköttetés megteremtése volt, figyelembe véve a menetrendi, üzemeltetési és költséghatékonysági szempontokat. Így lehet a legkevesebb szerelvénnyel kiszolgálni az utasokat, továbbá Debrecenben és Füzesabonyban az intercity vonatokhoz is biztosítható a csatlakozás.
Kérdésünkre, hogy tervezik-e a két vonal különválasztását, azt írt írták, „a fent említett indokok miatt” a jövőben sem tervezi azt a MÁV-START.
HBN–SZZSL