Helyi közélet

2013.03.26. 16:31

Nepper nélkül oda ne menj!

Debrecen - A múlt hónap közepén hat éves járművemet műszaki vizsgára vittem. Minthogy nem egy leharcolt autóról van szó, évente alig pár ezer kilométert megyek vele, így nem is gondoltam, hogy különösebb gondom akadhat a vizsgán. Ennek ellenére elvittem autószerelőmhöz a gépjárművet, hogy nézze át.

Debrecen - A múlt hónap közepén hat éves járművemet műszaki vizsgára vittem. Minthogy nem egy leharcolt autóról van szó, évente alig pár ezer kilométert megyek vele, így nem is gondoltam, hogy különösebb gondom akadhat a vizsgán. Ennek ellenére elvittem autószerelőmhöz a gépjárművet, hogy nézze át. Miután a szerelőt tájékoztattam, hogy az autót a közlekedési felügyelet (KPM) Bartók Béla úti vizsgálóállomására viszem, óva intett tőle. Felhívta a figyelmemet, hogy ismerős nélkül oda ne menjek!

Tekintettel arra, hogy a felügyeleten kizárólag – az egyébként borsos árú – vizsgadíjat kell csak megfizetni, míg külső vizsgahelyeken öt-tízezer forinttal többet, így szerelőm tanácsa ellenére oda vittem az autót. Bár ne tettem volna!

Reggel 9 órára kaptam időpontot, de már fél órával előtte ott voltam a helyszínen. Már akkor feltűnt, hogy három-négy civil (a sorban előttünk-utánunk állva) szabadon járt-kelt az elvileg zárt és kamerával felszerelt vizsgálócsarnokban. Ingerültségem csak fokozódott, amikor az egyre-másra kerültek ki az autók és mentek be a csarnokba. Kérdésemre a műszaki vizsgabiztos cseppet sem barátságos hangulatban adta tudomásomra, hogy várjak a soromra. Ez látva az egyik „bennfentesnek” tűnő civil felajánlotta, hogy rugalmasan(?) is mehet a vizsga, ha gondolom. Nem gondoltam és megköszöntem, de elhárítottam a furcsa felajánlást.

10 óra körül végre a csarnokba jutottam, ahol megkezdődött az autó vizsgálata. A vizsgabiztosok láthatóan nem örültek, hogy egyszerű jött-ment csak úgy oda mer menni, és indulatosan, arrogánsan végezték a munkájukat. Csak remélni tudtam, hogy az autóm „túléli” a vizsgálatot. Közben a csarnokon belül ment a zsibvásár, Red Bull-ok, szendvicsek cseréltek gazdát, ment a hahotázás és jól láthatóan a velem oly szigorú vizsgabiztosok bensőséges kapcsolatot ápoltak többek között a nekem korábban „baráti segítséget” felajánló civillel is.

A közel egy órás kellemetlenséget, követően még vagy két órát kellett várnom az autó papírjaira, hogy-hogy nem, az mindig az ügyintéző előtt lévő aktakupac aljára került. Délután 2 óra körül tele méreggel és kellemetlen tapasztalattal végre kihajtottam a felügyelet kapuján, majd felhívtam a szerelőmet, aki ennyit mondott: Hülye vagy, te? Mondtam neked, hogy nepper nélkül oda ne menj!

Így működik ma Magyarországon, Debrecenben a hivatali ügyintézés!

Kovács János, Debrecen


Az igazgató nagyon sajnálja

Olvasónk soraira választ kértünk a megbírált szervezet vezetőjétől, melyet az alábbiakban közlünk:

Nagyon sajnálom, hogy az ügyfél kedvezőtlen tapasztalatokat szerzett az eljárás során. A felügyelőség a szabályok teljes körű betartása mellett mindig korrekt, ügyfélbarát ügyintézésre törekedett, és így fog tenni ezután is. Természetesen nyitottak vagyunk az adott ügy kivizsgálására, ezért a helyzet felülvizsgálata érdekében meg fogjuk keresni az ügyfelet.

Szabó Tamás Bálint, a Hajdú-Bihar Megyei Kormányhivatal Közlekedési

Felügyelősége igazgatója

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a haon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában