Helyi közélet

2012.10.07. 20:41

Heti egy új autó is valami

Debrecen - A vidéki márkakereskedők helyzete különösen nehéz, mivel a céges autóvásárlások Budapestre koncetrálódnak.

Debrecen - A vidéki márkakereskedők helyzete különösen nehéz, mivel a céges autóvásárlások Budapestre koncetrálódnak.Tíz új személygépkocsiból hetet ma cégek vásárolnak meg Magyarországon, és mivel a céges gépjárműpiac jellemzően Budapestre koncetrálódik, a vidéki márkakereskedők helyzete különösen nehéz. Az általuk értékesített darabszám nagyon alacsony, sok helyen a heti egy új autót sem éri el - állítja Erdélyi Péter, a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE) ügyvezető igazgatója.

Plusz 16 százalék

Elmondása szerint idén eddig 16 százalékkal több személygépkocsit helyeztek forgalomba, mint tavaly, ezért az MGE-nél továbbra is arra számítanak, hogy az év végére a piac növekedése meghaladja a 2011. évi szintet. - Óvatos örömmel látjuk, hogy a trend – kisebb botlásokkal - a kilábalás felé mutat akkor is, ha a volumen még messze alatta marad annak, ami a szakma fenntartásához a jelenlegi formában elegendő lenne. Az új személyautó értékesítés több mint 70 százaléka céges vásárlás, így a kereskedelem számára fontos magánvásárlók továbbra sem kerültek elő - fogalmazott. A kishaszonármű-piac emelkedési trendje tovább mérséklődött, az első kilenc hónapban összesen hét százalék emelkedést ért el. A motorkerékpárok piacán a visszaesés az augusztusi minimális növekedés után ismét folytatódott. Teherautókból és kamionokból még úgy is öt százalékkal többet vásároltak a fuvarozók, hogy szeptemberben egyébként némileg csökkent a nagy haszonjárművek iránti érdeklődés.

Nyíltan vállalt lobbi

- Sok a tennivaló a feketegazdaság elleni fellépés területén, ahol javaslataink, amelyeket az Autós Nagykoalícióval közösen készítettünk el és képviselünk, már a törvényhozók asztalán fekszenek. Reméljük, hogy ezek közül néhány elfogadásával folytatódhat a gazdaság fehérítése, így a legális kereskedők és szervizek több munkához juthatnak, és jelentős versenyhátrányuk csökkenhet. Fontosnak érezzük a javító és szolgáltató ágazatokban tapasztalható visszaesés megállítását, a működés stabilizálását és fejlesztését. Ennek egyik fontos eleme – a fekete javítók és javítás elleni eredményes harc mellett – annak tudatosítása a gépjárművet üzemeltetőkben, hogy a márkaszervizek személyzete folyamatos és magas színvonalú gyári képzésben részesül így a márkaszervizben történő karbantartás és javítás garantálja legjobban, hogy az adott gépjármű korának és futásteljesítményének legjobban megfelelő állapotban, a közlekedés műszaki biztonságát garantáló állapotban marad - jelentette ki Erdélyi Péter.

HBN

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a haon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában