2009.06.02. 12:53
Peugeot Tepee: a hű Partner
<p>Végy egy már meglévő<br /> kisáruszállítót (a Peugeot<br /> esetében ez a Partner), adj hozzá valamilyen<br /> jóféle kárpitot, pakolj alá az<br /> eredetinél lágyabb hangolású<br /> futóművet, burkold be az egészet<br /> üvegkupolával, és máris<br /> kész a Tepee</p>
Debrecen – Azok számára, akik nem
tudják, hogy miként is működik
egy nagy nemzetközi autógyár
„boszorkánykonyhája",
eláruljuk a receptet; végy egy már
meglévő
kisáruszállítót (a
Peugeot esetében ez a Partner), adj hozzá
valamilyen jóféle kárpitot, pakolj
alá az eredetinél lágyabb
hangolású futóművet, burkold
be az egészet egy hatalmas
üvegkupolával, és
máris kész a Tepee; a családi
egyterű.
Teret hódítanak
Érdekes, hogy a mai napig sokan viszolyognak a
haszonjármű-alapra
elképzelt, és arra épített
családi egyterűektől, pedig ha a
végeredmény a mikrobuszoktól szebb
és kecsesebb, ugyanakkor a
személyautóktól nagyobb és
tágasabb lesz, szinte garantált a piaci
siker (nem véletlen az egyterűek
térhódítása
világszerte). A Tepee
konstruktőrei is arra törekedtek,
hogy a mikrobuszok és a
személyautók jó
tulajdonságait elegyítve valami
különlegeset alkossanak. Az autó
egyedisége már a
megjelenésében is megmutatkozik,
hiszen a kifejezetten szemrevaló orr-rész
jótékonyan eltereli a figyelmet
a kocsi dobozformájú hátsó
traktusáról.
Az autó építésére
jellemző, hogy nem be-, hanem inkább
felülni kell bele, a magas
pozíziónak hála azonban,
tökéletesen átlátunk
a forgalom többi résztvevője
fölött. (Ez azért fontos, mert ha
mondjuk hirtelen lassít a sor, akkor
arról nem az előttünk haladó
felvillanó
féklámpájából
értesülünk; az utolsó
utáni pillanatban.)
Az utastér
tágasságát mi sem
jellemzi jobban, mint hogy a fejünk felett
tátongó űr
kitöltéséhez még belső
csomagtartót is rendelhetünk.
Pestiesen szólva a csomagtartója sem
piskóta, hiszen már alapban 642 liter,
ami akár három köbméteresre
is bővíthető.
Keveset eszik
A tesztautó orrában régi
ismerős, az 1,6-os HDI motor dolgozott, aminek a
teljesítménye csupán 90
lóerő, ezt azonban ügyesen leplezi.
Üresen és terhelve is kifejezetten csipkedi
magát a Tepee, semmi turbólyuk, viszont
kiegyelített nyomatékleadás,
és cserébe minimális
gázolajfogyasztás.
A lényeg az, hogy igyekezzünk
lehetőség szerint a 2000 és a 3500
közötti
fordulatszám-tartományban tartani a
motort, és akár lendületesen is
autózhatunk a „kisdízellel".
A néhány száz kilométeres
próbaút
nyilvánvalóvá tette
számomra, hogy az utazási komfortra az
oroszlános
márkánál nagyon odafigyeltek,
aminek kézzel fogható jelei vannak;
egyáltalán nem vészes a
szélzaj, a kerekek gürdülési
ellenállása is
tűréshatáron belül van,
egyszóval kifejezetten
személyautós az egész.
A teszt során hátul
utazókat kicsit zavarta az, hogy a
tolóajtókon nem lehet lehúzni az
ablakokat (csupán résnyire kibuktatni),
ezért aki a klímán akar
spórolni, könnyen megtapasztalhatja az
üvegházhatás élettani
hatásait. Szerintem senkit nem lep meg, ha azt
mondom, ilyet csinálni ebben az autóban
maga a perverzió.
Klímával azonban minden
egészen más, a finoman
cirkulákló hűs
levegőben a világos és tágas
utastér is méginkább
felértékelődik.
Tudni illik (ténybox)
Motor (cm3): 1560
Max.telj. (LE): 90
Max.nyom. (Nm): 215
Gyorsulás (0-100 km/h/s): 15,9
Végsebesség (km/h): 160
Tesztfogyasztás (l/100km): 5,8
Üzemanyagtank (l): 60
Csomagtér (l): 517-3000