Szabolcs-Szatmár-Bereg

2008.04.03. 16:29

Szárnyaszegett szárnyvonalak Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében

<p>Nyíregyháza - A GKM tervei között megyénkben megszüntetésre vár a Záhony–Mátészalka, Mátészalka–Zajta, Kocsord-Alsó–Csenger, Tiszalök–Ohat-Pusztakócs, illetve a Nyírvidéki Kisvasút Nyíregyháza–Balsa és Herminatanya–Dombrád vasútvonal.</p>

12:20: – Az országosan érintett 38 szárnyvonalból 26-nak év végéig, 12-nek pedig csupán május végéig van menetrendje. Ez utóbbi 12-ben szerepel a Kocsord-Alsó - Csenger és a Tiszalök–Ohat-Pusztakócs vonal.

Ismereteim szerint viszont a minisztériumban megállt a folyamat, egyelőre marad minden a régiben – tudtuk meg Suszter Csabától, a Vasutas Szakszervezet (VSZ) területi képviseletvezetőjétől.

– A VDSzSz Szolidarítás újra felvette programjába a szárnyvonalak megszüntetésének ellenzését. E tárgykörben a GKM ezideig sem készített hatástanulmányt, amely alternatívát nyújtana az érintett települések lakóinak a közlekedésben – mondta Barna István, a VDSzSz Szolidarítás területi ügyvivője.

11:45: – A vasútról általában véve az a véleményem, hogy azt nem elsorvasztani, hanem fejleszteni kellett volna, illetve a jelen helyzetben is kellene – reagált Gömze Sándor tiszalöki polgármester.

– A GKM tervezetében most megszüntetésre ítélt Tiszalök–Ohat-Pusztakócs vonal valóban gyér utasforgalmat bonyolít, viszont az esetleges felszámolásával nagyon sok itt élő vasutas válna munkanélkülivé.

Nagyobb érvágást jelentene városunknak és a környékbeli településeknek a Tiszalök–Nyíregyháza és a Tiszalök–Debrecen vasútvonal megszüntetése, de reméljük ez utóbbi kettőre végképp nem kerül sor. Az autóbusz nem helyettesítheti a vonatot sem kényelmi, sem biztonságossági, sem környezetvédelmi szempontokból, viszont akkor valóban áldozni kellene rá – mondta Gömze Sándor.

11:25: – A Mátészalka–Zajta vasútvonal 1998-ban volt 100 éves – kezdte Pintye Albert Zajta község polgármestere. – Mindenképpen a megtartása mellett vagyunk, ennek legutóbb, a fehérgyarmati térségi fórumon is hangot adtunk.

Nálunk már posta sincs. Amióta Románia is tagja az EU-nak, vasútügyben felgyorsultak a Szatmárnémetivel közös tárgyalások, tehát mi nem a megszüntetése, hanem a fejlesztése mellett kardoskodunk. A jelen gazdasági helyzetben olyan arányú járatritkítást is elfogadnánk, amely még a vasútnak is gazdaságos lenne. Ám botorság és felelőtlenség lenne kijelenteni, hogy az önkormányzat a vasútvonal fenntartásában szerepet vállalhatna, hiszen az önkormányzati intézmények működtetése is komoly feladatot jelent – mondta Pintye Albert.

10:25: Még az első félévben kiírják a pályázatokat a kisforgalmú vasútszakaszok új formában való működtetésére. A személyszállítás megszüntetésének veszélyével szembenéző 38 kisforgalmú vasútvonal felére sem tud üzleti megoldást kínálni a GKM – mondta országjáró körútja helyszínein, így többek között február 14-én Vásárosnaményban is Felsmann Balázs, a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium infrastruktúráért felelős szakállamtitkára.

A GKM tervei között megyénkben megszüntetésre vár a Záhony–Mátészalka, Mátészalka–Zajta, Kocsord-Alsó–Csenger, Tiszalök–Ohat-Pusztakócs, illetve a Nyírvidéki Kisvasút Nyíregyháza–Balsa és Herminatanya–Dombrád vasútvonal. Ez ügyben az érintett települések több polgármesterét kérdeztük meg. A válaszukat hamarosan közreadjuk.

Lemondott Felsmann

Április végével saját kezdeményezésére távozik Felsmann Balázs, a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium infrastruktúráért felelős szakállamtitkára is. A nevével fémjelzett vasútreform, így a szárnyvonalak további sorsa is kérdéses marad

Kapcsolódó cikkek:

Megszűnő vasúti mellékvonalak

Mint ahogyan arról tegnap beszámoltunk: az Országgyűlés Gazdasági bizottságának tagjai hétfőn kapták meg azt a táblázatot, mely azt tartalmazza, hogy a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium mely vasúti mellékvonalakon nem tartja indokoltnak az személyszállítás fenntartását.  

A Nyírvidéki kisvasút is listára került 

Az Országgyűlés Gazdasági bizottságának ülésén kiosztottak egy táblázatot, mely azt tartalmazza, hogy a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium mely mellékvonalakon nem tartja indokoltnak a közforgalmú személyszállítás fenntartását. Megszűnhetnek egyes vasútvonalak

- Lefler György -

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a haon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!