2018.07.20. 08:52
Éjszakai járatok: megosztották a tesztüzem eddigi tapasztalatait
Debrecen - A legnagyobb igény az 1 és 2 óra közötti időszakban mutatkozik az éjszakai járatok iránt.
Debrecen - A legnagyobb igény az 1 és 2 óra közötti időszakban mutatkozik az éjszakai járatok iránt.
Két hétvége tapasztalata mutatja, hogy van igény ezekre a járatokra, ám újabbakra egyelőre nincs lehetőség. Ez derül ki a DKV-tól és a Debreceni Regionális Közlekedési Egyesülettől (Derke) kapott válaszokból, amelyeket a Napló éjszakai buszjáratok közlekedésének tapasztalatai iránt érdeklődő kérdéseire válaszoltak.
A Debreceni Regionális Közlekedési Egyesület és a DKV is úgy látja, van igény az éjszakai buszokra, hiszen mindegyik járaton voltak utasok. Előfordult, hogy egyedül utazott valaki, de arra is adódott példa, hogy húszan is voltak a buszon. Az utasok jellemzően a belvárosból a külső városrészek felé közlekedtek.
Főként kora hajnalban
Az utazók körülbelül 20 százaléka vette igénybe jeggyel a járatokat, a többi utas túlnyomó részben tanuló bérlettel, de volt olyan nap, ahol díjmentes utazásra jogosító okmánnyal szálltak fel többségben az éjszakai járatokra.
A Derke az egyes járatok kihasználtságából még nem szeretne messzemenő következtetéseket levonni. Ehhez jelenleg kevés az adat, nem látják a tendenciákat, valamint a két hétvége napjainak (péntek és szombat) ugyanazon járatai között nagyobb eltérések is voltak.
Az viszont mindenképpen látszik, hogy az utazásra a legnagyobb igény az 1 és 2 óra közötti időszakban mutatkozik.
Többre számítanak
A DKV is úgy véli, hogy a két hétvége utazásszámából még nem lehet hosszútávú következtetéseket levonni. Volt olyan járat, amelyen az első hét péntekjén és a második hét szombatján volt magasabb, 10 feletti az utasszám.
Ahogy az utazóközönség megismeri a járatokat, a következő hétvégéken a Derke mindenképpen több utasra számít. A tesztidőszak kommunikációját aktívan folytatják a Campus Fesztivál után is. A fesztivált követő hétvége már a harmadik éjszakai buszjáratos hétvége lesz.
A DKV egyelőre nem tudja megmondani, hogy hányan veszik majd igénybe az éjszakai buszjáratokat. Arról, hogy a jövőben kell-e esetleg más irányokat is megcélozni, a Derke kifejtette, hogy a szervezési kötöttségek (a szolgálati járatok fix útvonala) miatt a kísérleti időszakban nem volt mód szélesebb területet lefedni éjszakai járatokkal. Az újabb területek bevonására vonatkozó igények már korábban is felvetődtek.
Pályázati forrásból
A hozzájuk érkezett észrevételeket figyelemmel kísérik, ezek alapján teszik majd meg a végleges éjszakai vonalhálózat kialakítására vonatkozó javaslatukat.
A tesztjelleggel elindított éjszakai járatok a már meglévő szolgálati járatok útvonalára és indulási idejeire épülnek”
– ezt már a DKV válaszolta az esetleges járatbővítés iránt érdeklődő kérdésünkre.
Majd azzal folytatta, hogy a Derke pályázati forrásból finanszírozza a közlekedtetésből eredő többletköltséget, úgymint a szolgálati járatokhoz képest az útvonal eltérést, a jegyellenőrök és a biztonsági őrök költségét.
Jelenleg a szolgálati járatok útvonalán kívül nem tudnak más vonalon közlekedtetni éjszakai járatot.
OCS, KZS
[related-post post_id="3923839"]
[related-post post_id="3918285"]