Borsod-Abaúj-Zemplén

2018.04.27. 09:48

A kor értékei fontos tényezők

Debrecen, Miskolc, Nyíregyháza - A közösségi média rátapinthat az érzékenységeinkre.

Debrecen, Miskolc, Nyíregyháza - A közösségi média rátapinthat az érzékenységeinkre.

A média fiatalságkultusza befolyásolhatja a krízis kialakulását, azt tapasztalhatjuk, hogy a fogyasztói kultúrában a test áll a középpontban. Egy negyvenes éveiben járó ember ritkán tudja felvenni a versenyt a fiatalsággal. Az pedig, hogy manapság egyre több egyén számára a szépség és a fiatalság az érték, ez a középkorúakban azt az érzést keltheti, hogy ők már értéktelenek. – A közösségi média, azt gondolom, rátapinthat az érzékenységeinkre. Mindenesetre az, ha folyamatosan belefutunk valamilyen tartalomba, ami arra emlékeztet, hogy már nem vagyunk fiatalok, illetve arra, hogy mi maradt ki az életünkből, valószínűleg megnehezíti az alkalmazkodást – mutatott rá Eszenyei Zsuzsanna.

Az számít, mi számít

– Gyakrabban érezhetjük úgy, hogy már nem tudjuk felvenni a versenyt az ifjoncokkal. A fiatalságkultusz egyébként is önmagát, a fiatalságot, a szépséget emeli ki értékként, ezáltal felerősödhetnek az értéktelenséggel kapcsolatos érzések. Talán leginkább az számít, hogy az adott kor mit tart értékesnek. Ha az érettség, tapasztalat, család az elsődleges érték, valószínűleg könnyebb megküzdeni a válsággal. Ha azonban a szépség, a fiatalság, a „trendiség” – azaz olyan értékek, amelyek a fiatalkorra korlátozódnak – akkor nehezebb – hangsúlyozta a szakember.

- NE -

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a haon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!