Autó - Motor

2012.09.14. 10:02

Történelme legeredményesebb augusztusát zárta a Skoda

Jelentős sikerről számolhat be a ŠKODA AUTO: a cseh gyártó 2012 augusztusában világszerte 12,1 százalékkal, összesen több mint 67.700 járműre növelte ügyfélkiszállításait az előző év azonos hónapjához képest – a vállalat történelmének mindeddig legjobb augusztusi eredményét produkálva.

Jelentős sikerről számolhat be a ŠKODA AUTO: a cseh gyártó 2012 augusztusában világszerte 12,1 százalékkal, összesen több mint 67.700 járműre növelte ügyfélkiszállításait az előző év azonos hónapjához képest – a vállalat történelmének mindeddig legjobb augusztusi eredményét produkálva.

A márka csaknem minden fő régióban felülmúlta a helyi piac teljesítményét, s nagyobb piaci részesedésekre tett szert. A ŠKODA 2012. január és augusztus vége között 8,5 százalékkal több, összesen 633.300 autót (2011. január – augusztus: 583.600 darab) adott át.

„A ŠKODA augusztusban tovább javította piaci pozícióit“ – jelentette be Werner Eichhorn, a ŠKODA igazgatótanácsának értékesítés és marketing területeiért felelős tagja. „Csaknem minden fő régióban felülmúltuk a helyi piac teljesítményét, s tettük ezt mind nehezebb gazdasági körülmények közepette. Összességében feltétlen elégedettek lehetünk 2012 első nyolc hónapjával. A piacokon tapasztalható erős ellenszél dacára reméljük, hogy növekedésünk a jövőben is töretlenül folytatódik“ – hangsúlyozta Eichhorn. Nagymértékben hozzájárulhat ehhez a ŠKODA Rapid. A márka új alsó-középkategóriájú limuzinja szeptember végén, a Párizsi Autószalonon ünnepli világpremierjét. A ŠKODA család legifjabb tagja 2012 októberétől érkezik az európai piacokra.

Egyértelműen a piaci trend ellenében növekedett a ŠKODA 2012. augusztusi értékesítése Nyugat-Európában, ahol 8,3 százalékkal szűkülő piacon a ŠKODA kiszállításai 1,2 százalékkal, több mint 21.700 (2011. augusztus: 21.400) darabra bővültek. A ŠKODA piaci részesedése augusztusban az előzetes adatok szerint immár 3,25 százalékra nőtt. „Nyugat-Európában látványosan igazoltuk, hogy megfelelő termékpalettával még a gyengébb konjunkturális időszakokban is lehet autót eladni. ’Clever’ és jó autók, vonzó áron – ezen adottságok hosszú távon is kifizetődőek“ – folytatta Eichhorn. Európa legnagyobb piacán, Németországban, a márka kiszállításai 10,1 százalékkal, 9.200 járműre nőttek, s négy százalék feletti előre jelzett piaci részesedésével a ŠKODA augusztusban ismét a legerősebb ottani importmárkaként zárt. Nagy-Britanniában ez idő alatt 11,7, Svédországban 6,4, de még az erős visszaesést mutató görög piacon is 36,6 százalékkal bővültek a ŠKODA eladásai. Augusztusban a ŠKODA legnépszerűbb modelljének Nyugat-Európában 6.700 kiszállítással a ŠKODA Octavia, illetve közel 5.400 átadással a ŠKODA Fabia számított. Különösen keresett volt a ŠKODA Yeti, amely az előző év azonos hónapjánál 33,9 százalékkal több, összesen 3.200 példányban talált gazdára.

Ismét növekedést tudott felmutatni a ŠKODA 2012 augusztusa során Kelet-Európában, ahol kiszállításai 2011 augusztusához viszonyítva 53,2 százalékkal, mintegy 11.300 (2011. augusztus: 7.300) darabra nőttek. Ezzel a helyi piacokat egyértelműen felülmúló volumennel a ŠKODA augusztusban 4,07 százalékra (az előző év azonos hónapja: 2,83 százalék) növelte kelet-európai piaci részesedését. Ismét Kelet-Európa legnagyobb piacának bizonyult 2012 augusztusában Oroszország, ahol a ŠKODA 68,3 százalékkal, 8.300 (2011. augusztus: 4.900) darabra bővítette eladásait, több mint ötszörösen túlszárnyalva a helyi piac növekedését. A ŠKODA oroszországi piaci részesedése augusztus folyamán 2,39-ről 3,54 százalékra emelkedett. A ŠKODA minden modellje nagyobb darabszámban fogyott Oroszországban. A ŠKODA Yeti kiszállításai éves viszonylatban 178, a ŠKODA Superb értékesítése pedig 111,7 százalékkal adódott magasabbra. A legnagyobb volumenben értékesített ŠKODA továbbra is az Octavia, amelyből az egy évvel korábbinál 65,8 százalékkal több, összesen 4.500 darab érkezett idén augusztusban a márka orosz ügyfeleihez.

A ŠKODA Közép-Európában is pozitív mutatókat produkált, ahol kiszállításai 8,3 százalékkal, 8.500 darabra bővültek 2012 augusztusa folyamán, miközben a teljes piacot itt 4,8 százalékos visszaesés jellemezte. A ŠKODA piaci részesedése ezzel 18,16 százalékra (2011. augusztus: 15,90 százalék) nőtt. A ŠKODA az összességében szűkülő hazai piacán, Csehországban, 6,2 százalékkal több, 4.300 (2011. augusztus: 4.000) autóját értékesítette idén augusztusban. Szlovákiában a márka kiszállításai mintegy 60 százalékkal alakultak magasabban, s Szlovéniában is kétszámjegyű 14,3 százalékos pluszt könyvelhetett el. Az egyes modellek tekintetében a ŠKODA Octavia tovább erősítette eleve kedvező közép-európai pozícióját, s kiszállításai 5,7 százalékkal, 3.900 darabra emelkedtek. Szintén igen kedvelt e régió országaiban a ŠKODA Roomster és a ŠKODA Yeti, amelyekből 28,4 illetve 23,9 százalékkal többet szállítottak ki augusztus folyamán. Magyarországon 3,9 százalékkal több 4.323 (2011: 4.159) darabra növelte kiszállítását a ŠKODA az év első nyolc hónapja során.

Tovább növelte eladásait a ŠKODA 2012. augusztusa során Kínában, ahol az előző év azonos hónapjához képest 4,5 százalékkal több, összesen 19.700 (2011. augusztus: 18.800) járművét szállította ki vásárlóinak. A legkeresettebb modellnek a ŠKODA legnagyobb piacán közel 11.500 átadással (plusz 8,3 százalék) a ŠKODA Octavia számított, de bő 4.000 eladott példányával a márka zászlóshajója, a ŠKODA Superb is jelentős, 8,4 százalékos növekedést produkált.

A ŠKODA indiai kiszállításai 8,8 százalékkal alakultak magasabban augusztusban, s összesen több mint 2.200 darabra (2011. augusztus: 2.100) adódtak. A ŠKODA helyi piaci részesedése ezzel augusztus során 1,37 százalékra bővült. 1.400 eladott példányával az itteni értékesítési volumen közel kétharmadát a ŠKODA Rapid alsó-középkategóriájú limuzin tette ki, amely helyi változatában már 2011 vége óta szerepel sikeresen a szubkontinens piacán.

A ŠKODA a világ számos további piacán is sikerrel növelte értékesítését idén augusztusban. Izraelben a márka eladásai több mint 900 darabbal 7,5 százalékos bővülést jelentettek az előző év augusztusához viszonyítva, míg Törökországban ugyanezen bő 900 darabos volumen 125,6 százalékos növekedést, az Ausztráliában teljesített több mint 400 kiszállítás pedig 64,8 százalékos pluszt jelentett.

 

(forrás: skoda.hu)

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a haon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!