Autó - Motor

2012.08.16. 11:03

Európában is tovább növelte eladásait az AUDI AG

Az AUDI AG júliusban is hozta a 2012 első félévében produkált kétszámjegyű százalékos növekedési mutatóit: a márka az elmúlt hónap során világszerte mintegy 119.600 autót szállított ki ügyfeleinek, ami 12,9 százalékos növekedést képvisel.

Az AUDI AG júliusban is hozta a 2012 első félévében produkált kétszámjegyű százalékos növekedési mutatóit: a márka az elmúlt hónap során világszerte mintegy 119.600 autót szállított ki ügyfeleinek, ami 12,9 százalékos növekedést képvisel.A vállalat történetének e rekordszintű júliusi eredményéhez az Amerikai Egyesült Államokban elért 28 százalékos értékesítési növekedés is nagyban hozzájárult. Németországban 10,7 százalékos emelkedéssel ismét jelentősen bővült az ingolstadti márka modelljei iránti kereslet. Az Audi az idei év első hét hónapja alatt így világszerte összesen 852.900 autóját adta át, azaz 12,4 százalékkal többet, mint az előző év azonos időszaka során.

„Az év második felének e kiválóan sikerült kezdetét követően az elkövetkező hónapok során elsősorban az új A3 részéről várunk újabb lendületet értékesítésünk számára“ – mondta Rupert Stadler, az AUDI AG igazgatótanácsának elnöke. „Az új generációval szintén a prémium alsó-középkategória éllovasaivá kívánunk válni.“ Az Audi A3 augusztus végére érkezik első piacaira.

A néhány ország piacán tapasztalható különösen nehéz gazdasági környezet ellenére az AUDI AG júliusban is tovább tudta növelni eladásait Európában, ahol mintegy 60.800 eladott járművével 5,5 százalékkal múlta felül az előző év e hónapját. Különösen jelentős növekedést könyvelhettek el az ingolstadtiak Kelet-Európában, ahol eladásaik 31,4 százalékkal, összesen nagyjából 4.800 darabra emelkedtek az elmúlt hónap során. A legnagyobb részt itt 2.757 eladott Audival (plusz 35,6 százalék) Oroszország képviseli. A négy karika azonban hazai piacán, Németországban is kiválóan teljesített, ahol az értékesítés 10,7 százalékkal, 23.712 járműre bővült. A németországi volumen az év első hét hónapja alatt összesítve 7,8 százalékos növekedést (157.885 darab) mutat, amely mögött elsősorban az A1 Sportback, az A6 Avant illetve a Q3 népszerűsége rejlik. Utóbbi kompakt SUV-modellből januártól július végéig mintegy 14.500 darabot adott át az Audi németországi ügyfeleinek. Magyarországon 1.203 Audit szállított ki a négykarikás márka az év első hét hónapja során, azaz 12,9 százalékkal többet, mint 2011 azonos időszakában. Júliusban 200 Audi talált gazdára, az Audi A6 (56 db) és az A4 (48 db) család tagjai voltak a legkeresettebb modellek.

Új modellek szolgáltak további lendülettel a négykarikás márka amerikai egyesült államokbeli értékesítése számára is, amely júliusban 28 százalékkal (11.707 darab) szárnyalta túl az előző év azonos hónapjának volumenét. E piacon elsősorban az A4 és A5 sorozatok az ottani márkakereskedőknél június óta kapható új generációi örvendtek nagy népszerűségnek, az A4 sorozat tagjaiból így 51,7, míg az A5 modellekből 31,9 százalékkal több kelt el. Ugyancsak júliusban szállították ki az Amerikai Egyesült Államokban a nagyteljesítményű Audi RS5 első példányait is.

Kínában az Audi az idei első hét hónap folyamán 34,6 százalékkal múlta felül az előző év azonos időszakának volumenét, összesen 226.748 autót értékesítve. Itt főként a négykarikás márka helyi gyártású modelljei voltak a legnépszerűbbek, a csangcsuni Audi Q5 mellett januártól július végéig 80 százalékkal több, összesen 50.170 vásárló döntött. Intenzíven halad előre az Audi az ázsiai/csendes-óceáni térség egy további piacán, Indiában is, ahol a vállalat – elsősorban a júniusban bemutatott Q3 jóvoltából – július folyamán megduplázta (plusz 100 százalék) eladásait.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a haon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!