Ajtónyitás: marad az egységes rendszer

Akt.:
Illusztráció
Illusztráció - © Fotó: HBN
Debrecen – A buszokon már kipróbálta a DKV, de félreértések sorozatához vezetett.

Az ajtónyitás engedélyezésének funkciója a CAF típusú villamosoknál alapfelszereltség, beszerelése nem jelentett többletköltséget. Plusz költség akkor keletkezett volna, ha DKV Zrt. nem kéri ezt a funkciót a járművekbe – tájékoztatta a Naplót Nagy Annamária, a DKV Zrt. kommunikációs és marketing vezetője. A közlekedési társaságnál afelől tudakozódtunk, hogy az új villamosokon miért van az utasok számára az ajtónyitás funkció, amikor azt nem lehet használni. A villamosok kiválasztásánál, vásárlásánál nem gondoltak-e arra, hogy fölösleges ilyen luxusfelszerelés a járműre, és ennek hiányában talán olcsóbb is lehetett volna a villamos.

Egykor nem engedélyezték

Mint arról már korábban írtunk, a közlekedési társaság az új – sárga – villamosokon a későbbi félreértések, kellemetlenségek elkerülése miatt, valamint az ajtónyitás egységes rendje okán nem üzemelte be az utasok általi ajtónyitás funkciót. Ez ugyanis nincs a régebbi típusú – kék – villamosokon. Ezeknek a járműveknek az üzembe helyezésekor az ajtónyitó-engedélyező működéséhez szükséges alkatrészek, elemek beszerelését nem engedélyezte az akkori Központi Közlekedési Felügyelet, ezért ezeken a járműveken az utastéri ajtókat csak a járművezető nyithatja, zárhatja. A funkciót ugyan jelentős költséggel be lehetne építeni, ám mind a 11 villamost újra kellene vizsgáztatni.

És a buszoknál?

Nagy Annamária az autóbuszokon az utasok által működtetett ajtónyitás tapasztalatairól is tájékoztatott. – Ez félreértést okozott egyes utasoknál. Többen a járművezetőre tettek panaszt, amiért nem nyitott ajtót, és hogy át kellett sétálni egyik ajtótól a másikhoz. A DKV az autóbusz-közlekedésnél első ajtós felszállási rendet vezetett be, és ez nem teszi indokolttá, hogy az utas működtesse az ajtót.

HBN








hirdetés