Autó - Motor

2012.09.19. 08:40

Lexus LF-CC tanulmányautó

Azt követően, hogy a 2012-es Detroiti Autószalonon és a Genfi Autókiállításon bemutattuk a Lexus díjnyertes, 2+2 üléses hibrid kupétanulmányát, az LF-LC modellt, a 2012-es Párizsi Autószalonon, a világon első alkalommal lép színre új középkategóriás kupétanulmányunk, az LF-CC.

Azt követően, hogy a 2012-es Detroiti Autószalonon és a Genfi Autókiállításon bemutattuk a Lexus díjnyertes, 2+2 üléses hibrid kupétanulmányát, az LF-LC modellt, a 2012-es Párizsi Autószalonon, a világon első alkalommal lép színre új középkategóriás kupétanulmányunk, az LF-CC.

A jóval kompaktabb építésű, hátsókerék hajtású, „full hybrid” LF-CC számos formai megoldást örökölt meg az LF-LC-től, jól illusztrálva, hogyan befolyásolja egy tanulmányautó a holnap Lexus-modelljeinek megjelenését, sőt a “D” szegmens jövőjét is.

Az autó porondra állítása egyértelműen jelzi, hogy a Lexus a közeljövőben egy prémium kupéval kíván megjelenni az egyre népszerűbb „D” szegmensben; az LF-CC tanulmány újabb bizonyíték arra, hogy a márka egyre vonzóbb autókkal bővíti termékpalettáját, amelyek nemcsak remekül mutatnak, hanem kiemelkedő vezetési élményt és modern technológiákat is kínálnak.

KÜLSŐ

Az LF-CC a vállalat különleges L-Finesse fomanyelvének legújabb változatát mutatja be, s az autó megjelenését még látványosabbá varázsolja a Lexus ‘orsó formájú’ hűtőrácsának minden eddiginél szembeszökőbb alkalmazása. A motorháztető, a mélyre nyúló alsó légterelő és az erőteljes sárvédőidomok által határolt hűtőrácsot erős 3D-hatású fémkeret öleli körül.

A sárvédő alsó és felső elemei közti keskeny résbe beágyazott egyedi, 3 LED-es, vetítőlencsés, hűtőbordákkal tagolt fényszóró kialakítás nem egyetlen közös burkolatot kapott, mint a hagyományos világítótestek. A Nappali Világítást (DRLs) a lökhárító felső részébe építettük be; ez a megoldás remekül illik a különleges, új dizájnhoz.

A sárvédők alsó részét úgy formáltuk, hogy a motortérbe és az első fékekhez vezessék a menetszelet, ráadásul alakjuk még inkább kihangsúlyozza a Lexus jellegzetes orrkiképzésének erőteljes dinamikáját.

Oldalnézetből erősen szembeötlő a motorházfedél látványos domborulata, amely szinte megszakítás nélkül fut át az erősen döntött szélvédő ívén át a tetővonalba, amely a kabin hátsó részénél csúcsosodik ki, egyértelmű célzásként az autó hátsókerékhajtására.

A karosszéria elegánsan megnyúlik a sárvédők közti felületen; a hátsó sárvédő kevésbé hangsúlyos, mint az első, megerősítve a szemlélőben azt az érzést, hogy a jármű tömege a hátsó, meghajtott kerekekre koncentrálódik a lehető legjobb tapadás érdekében.

Az LF-LC tanulmányon és a nagy teljesítményű LFA modellen alkalmazott formai elemek továbbfejlesztéseként jelennek meg az autón azok a határozott formájú légterelő lapok, amelyek lefelé irányítják az autó oldala mellett áramló levegőt, ami utána a hátsó kerékjáratokon keresztül felfelé kanyarodik. Ez az aerodinamikai megoldás a meghajtott kerekekre jutó leszorító erő növelésével javítja a tapadást.

Az ereszkedő tetővonal és a csomagtérfedélbe integrált, markáns hátsó légterelő egyszerre szolgálja a dizájnt és az aerodinamikát, jellegzetes kupés vonalvezetéssel alkotva meg a jármű kecses sziluettjét.

Az autó teljes szélességében végigfutó hátsó lökhárító egybeolvad a hátsó kerékjárati ívekkel, kihangsúlyozva az LF-LC széles, erőteljes kiállását. A Lexus-stílusú, L alakú hátsó lámpatestek kialakítása többszintű és erősen háromdimenziós hatású; a lökhárító alsó, homorú felületébe integrált, teljes szélességű spoiler pedig tovább javítja a hátsókerékhajtás tapadását. A harmadik féklámpát egy elegáns megoldással a cápauszony-antennába építettük be.

Az LF-CC új ‘ Fluid Titanium ’ fényezésének fémes ragyogása izgalmas kontrasztot teremt a fényes, csillogó vonalak és a sötétre árnyékot felületek közt, hatásosan emelve ki a karosszéria szoborszerű jellegét.

UTASTÉR

Az LF-CC modell kabinját a jövő Lexus-utastereinek progresszív luxusa jellemzi; az autóban megfigyelhető a vállalat HMI (Ember-Gép Interfész) dizájn-filozófiájának továbbfejlesztése.

A műszerfalat két egységre tagoltuk: a felső Kijelző Zónában található az optimális távolságban elhelyezett, egyetlen pillantással leolvasható multiinformációs kijelző, míg az alsó Kezelő Zónában kapott helyet a különleges kialakítású váltókar és az innovatív touch tracer kijelző, amely a jármű rendszereinek vezérlésére szolgál.

A tisztán elkülöníthető zónák kialakításával sikerült egyedi összhangot teremteni a tágas, levegős kabin és a sportos, kifejezetten vezetőközpontú cockpit között. A vezetéssel kapcsolatos összes kezelőszervet a vezetőülés köré csoportosítottunk, így a fejlett HMI technológiák kiváló ergonómiával párosulnak.

Az autó vezetője mélyen ül, s a járművet tökéletesen uralhatja a sportos, vastag karimájú kormánykerék, az optimálisan elhelyezett pedálok és könnyen leolvasható műszerek segítségével. Az érintésvezérlésű rendszerek kijelzője közvetlenül a váltókar mögé került, így kényelmesen és könnyen kezelhető.

A ‘ Fluid Titanium’ fényezéssel elegáns összhangot alkot az ülések, az ajtókárpitok és a műszerfal meleg tónusú, ámbraszínű bőrkárpitozása. Az utastér prémium minőségét erősen kihangsúlyozza, hogy a kabinban széles körben alkalmaztunk fémfelületeket és lágy tapintású anyagokat. A karosszéria fényezése és az utastér színvilága közti kontraszt révén az autó egyszerre kelt elegáns és sportos benyomást.

VADONATÚJ, 2,5 LITERES FULL HYBRID HAJTÁSLÁNC

A következő Lexus hajtásláncok világába bepillantást engedő vadonatúj, rendkívül hatékony 2,5 literes full hybrid hajtás kiemelkedő teljesítménye sportos menettulajdonságokkal ruházza fel az új kupét, ugyanakkor az autó kategória legjobb CO₂kibocsátása a tervek szerint mindössze 100 g/km lesz. A hajtáslánc osztályelső energiahatékonysággal működik: egyetlen gramm CO₂kibocsátásra több mint 2 lóerő jut.

Az új Lexus Hybrid Drive hajtáslánc lelke egy vadonatúj, ultra-finomjárású, 2,5 literes, négyhengeres benzinmotor, amit egy kompakt építésű, nagy teljesítményű, vízhűtéses, állandó mágneses elektromotor egészít ki.

A benzin- és elektromotor mellett az LF-CC hibrid hajtásának része még egy generátor, egy nagy teljesítményű akkumulátor, egy bolygóműves hibrid hajtómű – amely a pillanatnyi igények szerint hangolja össze a benzinmotor, az elektromotor és a generátor működését –, valamint egy kompakt teljesítményvezérlő egység, amely a hajtási rendszer elemeinek gyors együttműködését szabályozza.

A kifejezetten a hibrid hajtáshoz kifejlesztett, vadonatúj, 2,5 literes, négyhengeres DOHC benzinmotor számos technikai fejlesztést tartalmaz. Az erőforrás Atkinson-ciklusú vezérlése és D-4S közvetlen befecskendezési technológiája segít abban, hogy a Lexus Hybrid Drive hajtáslánc teljesítménye a lehető legmagasabb, fogyasztása pedig a legalacsonyabb legyen.

Az új full hybrid hajtáslánc a közeljövőben megjelenik a Lexus modellkínálatában.

 

(forrás: lexus.hu)

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a haon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!