A szabályos fitnesztermi edzés fontossága

A szabályos fitnesztermi edzés fontossága
Debrecen legeredményesebb fitnesz versenyzőjét, a háromszoros fitnesz világbajnok Benedek Nikolettát kérdeztük, hogy tehetjük biztonságosabbá és szakszerűbbé a hobbi szintű sportolást.

Nagyon fontos dolognak tartom a gyakorlatok szabályos kivitelezését, bemelegítést, nyújtást. Amikor valaki elkezd sportolni, általában nemcsak jobban szeretne kinézni, nemcsak formásabb alakra vágyik, hanem célja, hogy egészségesebb legyen és ezt hosszú távon fenn is tudja tartani. Természetesen így nagyon fontos, hogy edzésprogramunk összeszedett és koordinált legyen, mert egészségünk javítása és nem rombolása a cél.

Nagyon sokan képesek bemelegítés nélkül óriási súlyokat emelgetni vagy egyből maximális sebességgel a futópadra állni. Ez előbb-utóbb ízületi problémákhoz, sérülésekhez vezethet.

Mégis, mit tegyen az aki szeretne biztonságosabban edzeni?

Minden edzés előtt szánjunk legalább 10-15 percet bemelegítésre, alap gimnasztikára, előnyújtásra és soha ne használjunk az első szériában hatalmas súlyokat. A gyakorlatok kivitelezéséhez, legalább a gyakorlatok megtanulásáig kérjük ki hozzá értők segítségét. A legjobb, ha személyi edzővel dolgozunk.

872561440

Az alakformáláshoz milyen jellegű edzésmunkát javasolsz?

A speciális alakformálás legjobb eszköze az edzőtermi fitneszedzés. A zsíroktól való megszabaduláshoz kardio edzést javaslok: bicikli, taposógép, futópad vagy akár az utcán is kocoghatunk. A szabadtéri kocogáshoz fontos a jó minőségű futócipő használata. A nem megfelelő lábbeli ízületi problémát okozhat.

Mit fűznél még hozzá?

Szerintem, aki a bemelegítés alapszabályait betartja, az már jó úton jár. Az edzőtermi sportolással mindenképpen jót tehetünk magunknak. Aki pedig még többet szeretne erről tudni, szeretne fejlődni a témában, az forduljon bizalommal személyi edzőhöz vagy hozzám.

Cutler Gym
Debrecen, Ötvenhatosok tere 6
www.cutler.hu
Tel.: 52/955-669

Egy kis ízelítő a Cutler Gym-ből: