Szponzorált tartalom

2021.12.11. 10:00

A MÁV-Volán-csoport 2021-es fejlesztései Hajdú-Bihar megyében

Közel másfél éve közös úton jár a MÁV-Volán-csoport, ami Magyarország legnagyobb közösségi közlekedési vállalataként csaknem 800 millió utast szállít évente. Közös cél, hogy hosszú távon létrejöjjön az egységes és összehangolt autóbuszos és vasúti menetrend, az egységes jegy- és tarifarendszer és utastájékoztatás. A 2021-es évben számos közös fejlesztés valósult meg az országban ennek érdekében. A forgalomba álló új járműveknek, a megújuló vasút- és buszállomásoknak, a korszerűsített pályaszakaszoknak, a bevezetett új menetrendeknek és a kedvezményes díjtermékeknek köszönhetően a fenntarthatóbb közösségi közlekedést választó utasok számára egyre jobb utazási feltételeket biztosít a vállalatcsoport.

Forrás: MÁV-Volán-csoport

„A MÁV-Volán-csoportnál a magyar vasút 175. jubileumi évében, a Vasút Európai Évében, 2021-ben is a modern és versenyképes közösségi közlekedésért dolgoztunk. Fenntartható és utasbarát szolgáltatásaink fejlesztéséért megyéinkben új járműveket állítottunk forgalomba, optimalizált és összehangolt vasúti és közúti menetrendet alkottunk, fejlesztettük szolgáltatásaink színvonalát, pálya- és állomásfelújításokkal javítottunk a menetrendszerűségen. A MÁV-Volán-csoport egy nagy, összetartó szervezet, melynek célja közös: megteremteni hazánkban a modern közösségi közlekedést, melyben a MÁV és a Volánbusz együtt szolgálja az utasok érdekeit és a környezetvédelmet” - mondta lapunkban Homolya Róbert, a MÁV elnök-vezérigazgatója. 

Kiemelte: 

Korunk legnagyobb változása a klímaváltozás megállítása, ennek keretében a széndioxid kibocsájtás csökkentése, a gazdaság és a társadalom működésének fenntarthatóvá tétele. Fejlesztéseink mellett, amelynek keretében a széndioxid kibocsájtásunkat jelentősen tudjuk csökkenteni nagyon fontos az, hogy a fogyasztókat, az utasainkat is rábírjuk arra, hogy az egyéni közlekedési módok helyett válasszák a sokkal fenntarthatóbb közösségi közlekedést, a vasúti vagy a közúti buszos közlekedést.

 

Pálya- és állomásfelújítás

Püspökladány és Biharkeresztes között villamosítják a vonalat. Debrecen és Tócóvölgy között új, kétvágányú pálya épült, és Tócóvölgy állomáson magasperon teszi kényelmesebbé a fel- és leszállást. Püspökladány–Ebes–Debrecen között felújított pálya biztosítja a gyorsabb, pontosabb, megbízhatóbb vonatközlekedést. Hajdúszoboszlón, Ebesen és Kabán felújított, akadálymentesített állomások fogadják az utasokat.

A beruházásokat a NIF Zrt. végzi.

 

Magyar Falu Program

 

A Magyar Falu Program keretében Szerep és Sárrétudvari vasútállomáson új, korszerű állomásépületet építünk, Biharnagybajom, Nagykereki és Pocsaj-Esztár állomásépületét és annak környezetét megújítjuk.

A megye további 8 vasútállomásán – Haláp, Kismarja, Konyár, Nagycsere, Nyírábrány, Sáránd, Szentannapuszta és Szorgalmatos – telepítünk fedett kerékpártárolókat, esőbeállókat és padokat, valamint az utastájékoztatási felületeket is megújítjuk.

 

Menetrendfejlesztés

December 12-től Budapest–Szolnok–Debrecen–Nyíregyháza viszonylatban új InterCity vonat közlekedik a reggeli órákban, Munkács–Budapest között egy InterCity vonat jár az esti órákban. A KRASZNA InterCity vonat Budapest és Mátészalka között hosszabb útvonalon, Fehérgyarmatig közlekedik. A Debrecen–Mátészalka vasútvonalon is több vonat lesz a reggeli időszakban, segítve a megyeszékhelyre munkába utazókat. Új közvetlen összeköttetés jön létre Csenger és Debrecen között. A Debrecen–Nyírábrány vonalon új elővárosi menetrendi struktúrát alakítanak ki. A vonatok reggel a jelenleginél jóval sűrűbben, 30 percenként érkeznek Debrecenbe a tanítási napokon. A délutáni csúcsidőszakban, tanítási napokon Debrecenből 30 percenként indulnak vonatok Vámospércs és Nyírábrány felé. Új nemzetközi gyorsvonat közlekedik Bécs–Budapest–Szolnok–Püspökladány útirányon Kolozsvárra.

A Püspökladány–Ebes–Debrecen vonalszakaszon a NIF Zrt. beruházásában befejeződött a felújítás, amelynek köszönhetően javult a menetrendszerűség. A teljes Szajol–Debrecen vonalszakasz átépítése nyomán a sebesvonatok esetében 7 perccel, IC vonatok tekintetében 5 perccel csökkent a menetidő az átépítés előtti időszakhoz képest.

 

KISS

December 12-én elindul az első KISS a Budapest–Szolnok–Debrecen–Nyíregyháza vasútvonalon, december 17-től pedig már péntek esténként és hétvégente is lehet utazni a vonal egyes járatain az emeletes motorvonattal.

 

IC+ család

 

A másodosztályú IC+ kocsik mellett már az új 1. és prémium osztályú, bisztrószakasszal, csendes és prémium fülkékkel berendezett IC+ kocsiban is utazhatnak utasaink a kör-InterCity, valamint a Sátoraljaújhely–Miskolc–Budapest vonal egyes IC járatain.

A kocsi 1. osztályú termes helyeire és a csendes fülkébe 1. osztályú menet- és helyjegyet kell váltani. A prémium fülke az 1. osztályú menetjegy és az esetlegesen szükséges IC pótjegy mellett 1000 forintos helyjegyváltással vehető igénybe. A prémium szakasz utasainak ajándék kávéval vagy teával kedveskedik az Utasellátó a bisztrószakaszban.

 

 

A részletekért kattintson IDE!

 

Okosjegy

Új, kizárólag a digitális csatornákon, az Elvirában és a MÁV mobilalkalmazásában megvásárolható jegytípust, Okosjegyet vezettünk be a Budapest–Szolnok–Debrecen–Nyíregyháza–Záhony vonalon közlekedő InterCity járatokra.

 

 Budapestről Debrecenbe Okosjeggyel másodosztályon 2999, első osztályon 3299 forintért, Okosjegy nélkül másodosztályon 4605, első osztályon 5595 forintért lehet jegyet váltani.

 

 Új buszok

Idén 16 új járművel bővült a Volánbusz állománya a megyében. Az új buszokkal évente 6,5 millió utasunk számára tesszük biztonságosabbá, kényelmesebbé a szolgáltatásunkat.

(PR-cikk)

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a haon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában