Magyarország

2013.06.06. 19:09

Árvíz - Próbaüzemben a Magyar Vöröskereszt és a Telenor közösségi média információs rendszere

Budapest, 2013. június 6., csütörtök (MTI) - A Magyar Vöröskereszt és a Telenor stratégiai együttműködésének újabb lépcsőjeként a szolgáltató közösségi média információs rendszert alakított ki, amelynek próbaüzeme a dunai áradás során zajlik - közölte a Telenor csütörtökön az MTI-vel.

Budapest, 2013. június 6., csütörtök (MTI) - A Magyar Vöröskereszt és a Telenor stratégiai együttműködésének újabb lépcsőjeként a szolgáltató közösségi média információs rendszert alakított ki, amelynek próbaüzeme a dunai áradás során zajlik - közölte a Telenor csütörtökön az MTI-vel.

A korábbi vészhelyzetek során megfigyelhető volt, hogy a közösségi média profillal rendelkező emberek számítógépeiken vagy okostelefonjaikon igen nagy aktivitással keresték és osztották meg a vészhelyzettel kapcsolatosan szerzett információkat. A megnövekedett adatforgalom a Telenor mobilhálózatán mért adatforgalomban is kirajzolódott.

A most létrehozott információs rendszer a nyilvános közösségi média tartalmakat, valamint a hatóságok kommunikációs csatornáin megtalálható és a Magyar Vöröskereszt által szerzett információkat folyamatosan gyűjti, rendszerezi, majd strukturált formában újra megosztja. A rendszer segíthet az önkéntesek hatékony koordinálásában vagy a kárfelmérésben is, fő funkciója azonban, hogy a releváns és hiteles információkat a megfelelő csatornákon, rendezett formában terjessze.

A központ a törökbálinti Telenor székházban jött létre, ahol a dunai árvíz ideje alatt próbaüzemben fut, később a Magyar Vöröskereszt önkénteseinek részvételével üzemel majd.

A Telenor 2013. május 8-án stratégiai együttműködést kötött a Magyar Vöröskereszttel, és vállalta, hogy katasztrófahelyzet esetén a szervezet által megjelölt igények szerint növeli a mobilhálózat kapacitását, szükség esetén önkéntes csapatot szervez a telekommunikációs vállalat munkatársaiból, valamint közreműködik egy díjmentesen hívható, tárgyi adománykezelő call-center kialakításában. Ezenfelül modern technikai eszközökkel, tabletekkel, laptopokkal, csepp- és porálló okostelefonokkal és mobilinternettel látta el a segélyszervezet munkatársait. A Magyar Vöröskereszt a technikai eszközöket már be is vetette a dunai árvíz során, illetve jelezte igényét a Telenor önkénteseinek segítségére is.

- MTI -

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a haon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!