2008.03.14. 14:24
Már a magyar zászló is kínai
<p>Főként 60×90-es méretű trikolort viszik, ennek alapanyaga többnyire a Távol-Keletről érkezik.</p>
Kószó Andrászászlókészítő szerint magánszemélyek és önkormányzatok egyaránt keresik a terméket.
A nemzeti jelképek iránt megugró igény ellenére a forgalom elenyészik a gyártók bevételeiben.
A 35 embert foglalkoztató Habilitás Kft. éves árbevételében a kokárdákból származó forgalom összesen 150 ezer forintot tesz ki. Ez annak köszönhető, hogy egy minőségi kokárda bekerülési költsége csak 42 forint. Ám a szalagcsokor alapanyagát Magyarországról szerzik be – tudta meg a Napi a Habilitás munkatársától.
Kokárda |
A XVIII-XIX. századi forradalmak idején terjedt el a rózsaalakú szalagcsokor Franciaországból, és a párizsi események ihlették meg később - a városi legenda szerint - Szendrey Júliát, amikor 1848-ban megvarrta és Petőfi Sándor mellkasára tűzte a ma is ismert kokárda legelső darabját, amely helyesen hajlítva kívül zöld és belül piros.
A kokárdák és zászlók forgalmának nagy része március 15., augusztus 20. és október 23. időszakára tehető. A forgalmazásba ilyenkor néhány barkácsáruház is beszáll.
A Praktiker például az akciós újságjában is hirdeti a jelképet. A köztes időszakban is megtalálható a zászló és nemzeti szalag az áruházakban, de ilyenkor az értékesítési számok jóval alacsonyabbak.
A Praktiker elsősorban a házmesterekre és a közös képviselőkre, illetve hivatalok és intézmények gondnokaira épített, amikor a nemzeti zászlót felvette a termékpalettára.
A cégtől egyébként nem idegen a nemzeti zászló értékesítése, a lánc Európa-szerte készleten tartja a helyi trikolorokat. Itthon a zászlót (kizárólag a nemzeti színűt) 1299–6499 forintért kínálja.
Tavaly csaknem 1600 darabot értékesített egész évben, ennek nagyjából kétharmadát az akciós időszakokban. Március elején a lánc tervei szerint a tavalyihoz hasonló eladás várható ez nagyjából 700 darab terméket jelent.